JET

Alla inlägg den 16 februari 2013

Av jet - 16 februari 2013 23:56

Snart kommer vår ny punkt Dagens Maträtt/Bakverk!!!

Då tar vi reda på hur man lagar rätten/bakar kakan, men även allt du vill veta om just detta!!! :)

Tack för denna lördag!!!   //JET :)

Av jet - 16 februari 2013 23:47

Av jet - 16 februari 2013 23:45

Folk på Kryssning

Del 3

Bröllop för många


Omar Johnson-Chef-Johan Ulveson

Kevin Rasmusson-Bartender-Johan Pettersson

Rosalita Miorscki-Städerska- Zinat Pirzadeh

Aba Adabi-Städerska- Zinat Pirzadeh

Bengt Ingemarsson-Kock- Allan Svensson

Inga Ingemarsson-Kock- Carina Lidbom

Lotta Ahlgren-Servetris i bar & Restaurang- Katarina Ewerlöf

Ralf Dolk-Underhållare- Christoffer Olofsson

Gunnar-Åke Åkesson-Kapten-Björn Gustafson

Parvaneh Saremi- Parvaneh Saremi

Kicki, Bettan och Lotta-Kicki Danielsson,Elisabeth ''Bettan'' Andreassen och Lotta Engberg


Omar som pratar i telefonen med någon som man aldrig får veta vem det är, jo det får man kanske, eller jag vet faktiskt inte: Tjäna!


Den som Omar pratar med som faktisk heter Parvaneh: Halla!

När jag får komma?


Omar: Jag vet inte, egentligen vilken dag som helst utom idag!


Pavaneh: Vi komma idag!


Omar: Nej, det gör ni förtusan inte!


Parvaneh: Vada?


Omar: Ni får inte komma imorgon eller på torsdag heller, vi måste ju förtusan förbereda allt till bröllopet!


Parvaneh: Förbereden det nu, vi kommar om en trea timma! Åk mot landet!


Omar: Vi hinner inte till Helsingborg under den korta tiden!


Parvaneh: Hejda!



All personal är samlade, tillochmed Gunnar-Åke som egentligen borde styra båten nu, han kan ju sätta på autopilot, men det blir svårt eftersom att det inte finns någon sådan knapp på den här båten! Så han borde vara där och styra men nu är istället detta fartyg på väg att krascha!


Omar: Vad gör du här Gunnar-Åke?!


Gunnar-Åke: Ja!


Omar: Vad gör du här? frågade jag!

Gunnar-Åke: Tre!


Omar: Ja, vi måste idag planera ett bröllop till Parvaneh, som är Abas eller Rosalitas syster!


Rosalita: Det är bådas!


Omar: Så ni är systrar, du och Aba?!


Rosalita: Nej! Jag är vacker! Vi kunde inte bestämma oss för vems syster deten skulle vara, så vi delar på henne!


Omar: Okej, Inga får fixa maten, Ralf får…


Inga: Men vad ska jag och Bengt göra då!?


Omar: Bengt får fixa tårta och du lagar maten!


Inga: Så nu ska någon laga maten?


Omar: Ja, Inga ska laga maten, do yo anderstand mi?


Inga: Få se… nej.


Kevin: Vad ska jag göra då? Vad får jag, jag, jag, jag, jag, jag GÖRA!?


Omar: Vad förtusan tror du!?


Bengt-Åke i högtalaren vid förarsätet som han har förstått att han måste sitta i så att han kan styra båten: Alla som tycker att Omar säger förtusan hela tiden klappar nu!!!


Alla klappade. Tillochmed Omar, ne nu såg jag visst fel, det var tant Bhirgitt som klappade!


Omar: Ralf, du sköter underhållningen!


Ralf: Där har vi la ett litet problem.


Omar: Vad?


Ralf: Vad ska jag hitt på för någonting!?


Omar: Du kan väl dansa, sjunga, berätta roliga historier, jag har en förbaskat bra till dig, vill du höra?!


Ralf: Ne.


Omar tittade argt på Ralf.


Omar: Den drog vi alltid när jag var liten grabb, vi gillade inte de där Bellmanskämten, så vi hittade på egna!


Ralf: Hur kunde det finnas Bellmanskämt om han inte var född då!?


Omar: JAG ÄR FÖRTUSAN BARA 56!!!

Så här lyder min roliga historia: Bengt och Bengta satt i parken och sku…


Ralf: Vilken bra fantasi du har på namnen!


Omar: Bengt och Bengta satt i parken och skulle gifta sig, då kom en gammal gubbe och sa att de ska passa sig, de kan ju dö!!! Vet du varför?


Ralf: Ne.


Omar: För det var giftigt!!!! Hahahahahahahahahahahahahahahahaahahahahihi!!! Skrattade han ut sig!


Omar går mot Kevin efter att ha sett att Ralf tyckte att historien var usel.


Omar: Kevin, du sköter drinkarna, de kommer ju om bara 10 minuter!


Kevin: Och brudarna!


Omar: Va?


Kevin: Jag har fixat lite tjejor som kan sköta underhållningen, om du förstår vad jag menar! Här kommer de ju! Omar det här är Kikki, Lotta och sist men inte minst Bettan!


Ralf kommer, ser tanterna, har munnen öppen i 7 minuter medan en hink med dregel fylls.


Omar: Vad gör du med den där hinken Kevin?!


Kevin: Det är till drinkarna!!!


Ralf: AHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!! Melodifestivalen 2002,!

Ralf sjunger: Vem é dé du vill ha, känner du som jag

É jag den för dig som du ju är för mig

Svara snälla du, jag vill veta nu

Så säg (så säg) till mig (till mig)

Vem é dé du vill ha, é dé du och jag

Vet du vad du vill så säg då gärna till

Ingenting kan få mitt hjärta sluta slå

För dig (för dig) nej nej (nej nej)


Ralf: Jag är ert största fan!!!


Kikki: Tack.


Bettan: Tack!


Lotta: Någon som har en whiskey att bjuda på!?


Parvaneh: Här är den!


Lotta: Tack jag kan ta ett glas!


Parvaneh: Va? Ne, jag mena båtan! Här är det! Vilka ni tanter är?! Tror ni, ni bor här ella?


Kikki: Ja!


Lotta: Jaa!


Bettan: Det kliar!


Lotta: På låren, ja, det händer alltid för mig också!


Parvaneh: Sluta pladdra!!! Här kommer jag med en överraskning!!!!....



Omar Johnson-Chef-Johan Ulveson

Kevin Rasmusson-Bartender-Johan Pettersson

Rosalita Miorscki-Städerska- Zinat Pirzadeh

Aba Adabi-Städerska- Zinat Pirzadeh

Bengt Ingemarsson-Kock- Allan Svensson

Inga Ingemarsson-Kock- Carina Lidbom

Lotta Ahlgren-Servetris i bar & Restaurang- Katarina Ewerlöf

Ralf Dolk-Underhållare- Christoffer Olofsson

Gunnar-Åke Åkesson-Kapten-Björn Gustafson

Parvaneh Saremi- Parvaneh Saremi

  

Kicki, Bettan och Lotta-Kicki Danielsson,Elisabeth ''Bettan'' Andreassen och Lotta Engberg

  


Omar: Det kanske var en tant som kom fram och sa att det var giftigt! Eller inte?!


En fortsättning på denna del kommer i del 4!!! :)

Av jet - 16 februari 2013 23:40

Vi ligger på lite mer än 150 besökare idag, men vi vill så gärna slå vårt rekord som är 165 besökare på en dag! Kom igen, hjälp oss! ;)

Av jet - 16 februari 2013 23:37

         

Av jet - 16 februari 2013 23:30

                                             

Av jet - 16 februari 2013 23:30

Folk på Kryssning

Del 3

Bröllop för många


Omar Johnson-Chef-Johan Ulveson

Kevin Rasmusson-Bartender-Johan Pettersson

Rosalita Miorscki-Städerska- Zinat Pirzadeh

Aba Adabi-Städerska- Zinat Pirzadeh

Bengt Ingemarsson-Kock- Allan Svensson

Inga Ingemarsson-Kock- Carina Lidbom

Lotta Ahlgren-Servetris i bar & Restaurang- Katarina Ewerlöf

Ralf Dolk-Underhållare- Christoffer Olofsson

Gunnar-Åke Åkesson-Kapten-Björn Gustafson

Parvaneh Saremi- Parvaneh Saremi

Kicki, Bettan och Lotta-Kicki Danielsson,Elisabeth ''Bettan'' Andreassen och Lotta Engberg


Omar som pratar i telefonen med någon som man aldrig får veta vem det är, jo det får man kanske, eller jag vet faktiskt inte: Tjäna!


Den som Omar pratar med som faktisk heter Parvaneh: Halla!

När jag får komma?


Omar: Jag vet inte, egentligen vilken dag som helst utom idag!


Pavaneh: Vi komma idag!


Omar: Nej, det gör ni förtusan inte!


Parvaneh: Vada?


Omar: Ni får inte komma imorgon eller på torsdag heller, vi måste ju förtusan förbereda allt till bröllopet!


Parvaneh: Förbereden det nu, vi kommar om en trea timma! Åk mot landet!


Omar: Vi hinner inte till Helsingborg under den korta tiden!


Parvaneh: Hejda!



All personal är samlade, tillochmed Gunnar-Åke som egentligen borde styra båten nu, han kan ju sätta på autopilot, men det blir svårt eftersom att det inte finns någon sådan knapp på den här båten! Så han borde vara där och styra men nu är istället detta fartyg på väg att krascha!


Omar: Vad gör du här Gunnar-Åke?!


Gunnar-Åke: Ja!


Omar: Vad gör du här? frågade jag!

Gunnar-Åke: Tre!


Omar: Ja, vi måste idag planera ett bröllop till Parvaneh, som är Abas eller Rosalitas syster!


Rosalita: Det är bådas!


Omar: Så ni är systrar, du och Aba?!


Rosalita: Nej! Jag är vacker! Vi kunde inte bestämma oss för vems syster deten skulle vara, så vi delar på henne!


Omar: Okej, Inga får fixa maten, Ralf får…


Inga: Men vad ska jag och Bengt göra då!?


Omar: Bengt får fixa tårta och du lagar maten!


Inga: Så nu ska någon laga maten?


Omar: Ja, Inga ska laga maten, do yo anderstand mi?


Inga: Få se… nej.


Kevin: Vad ska jag göra då? Vad får jag, jag, jag, jag, jag, jag GÖRA!?


Omar: Vad förtusan tror du!?


Bengt-Åke i högtalaren vid förarsätet som han har förstått att han måste sitta i så att han kan styra båten: Alla som tycker att Omar säger förtusan hela tiden klappar nu!!!


Alla klappade. Tillochmed Omar, ne nu såg jag visst fel, det var tant Bhirgitt som klappade!


Omar: Ralf, du sköter underhållningen!


Ralf: Där har vi la ett litet problem.


Omar: Vad?


Ralf: Vad ska jag hitt på för någonting!?


Omar: Du kan väl dansa, sjunga, berätta roliga historier, jag har en förbaskat bra till dig, vill du höra?!


Ralf: Ne.


Omar tittade argt på Ralf.


Omar: Den drog vi alltid när jag var liten grabb, vi gillade inte de där Bellmanskämten, så vi hittade på egna!


Ralf: Hur kunde det finnas Bellmanskämt om han inte var född då!?


Omar: JAG ÄR FÖRTUSAN BARA 56!!!

Så här lyder min roliga historia: Bengt och Bengta satt i parken och sku…


Ralf: Vilken bra fantasi du har på namnen!


Omar: Bengt och Bengta satt i parken och skulle gifta sig, då kom en gammal gubbe och sa att de ska passa sig, de kan ju dö!!! Vet du varför?


Ralf: Ne.


Omar: För det var giftigt!!!! Hahahahahahahahahahahahahahahahaahahahahihi!!! Skrattade han ut sig!


Omar går mot Kevin efter att ha sett att Ralf tyckte att historien var usel.


Omar: Kevin, du sköter drinkarna, de kommer ju om bara 10 minuter!


Kevin: Och brudarna!


Omar: Va?


Kevin: Jag har fixat lite tjejor som kan sköta underhållningen, om du förstår vad jag menar! Här kommer de ju! Omar det här är Kikki, Lotta och sist men inte minst Bettan!


Ralf kommer, ser tanterna, har munnen öppen i 7 minuter medan en hink med dregel fylls.


Omar: Vad gör du med den där hinken Kevin?!


Kevin: Det är till drinkarna!!!


Ralf: AHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!! Melodifestivalen 2002,!

Ralf sjunger: Vem é dé du vill ha, känner du som jag

É jag den för dig som du ju är för mig

Svara snälla du, jag vill veta nu

Så säg (så säg) till mig (till mig)

Vem é dé du vill ha, é dé du och jag

Vet du vad du vill så säg då gärna till

Ingenting kan få mitt hjärta sluta slå

För dig (för dig) nej nej (nej nej)


Ralf: Jag är ert största fan!!!


Kikki: Tack.


Bettan: Tack!


Lotta: Någon som har en whiskey att bjuda på!?


Parvaneh: Här är den!


Lotta: Tack jag kan ta ett glas!


Parvaneh: Va? Ne, jag mena båtan! Här är det! Vilka ni tanter är?! Tror ni, ni bor här ella?


Kikki: Ja!


Lotta: Jaa!


Bettan: Det kliar!


Lotta: På låren, ja, det händer alltid för mig också!


Parvaneh: Sluta pladdra!!! Här kommer jag med en överraskning!!!!....



Omar Johnson-Chef-Johan Ulveson

Kevin Rasmusson-Bartender-Johan Pettersson

Rosalita Miorscki-Städerska- Zinat Pirzadeh

Aba Adabi-Städerska- Zinat Pirzadeh

Bengt Ingemarsson-Kock- Allan Svensson

Inga Ingemarsson-Kock- Carina Lidbom

Lotta Ahlgren-Servetris i bar & Restaurang- Katarina Ewerlöf

Ralf Dolk-Underhållare- Christoffer Olofsson

Gunnar-Åke Åkesson-Kapten-Björn Gustafson

Parvaneh Saremi- Parvaneh Saremi

  

Kicki, Bettan och Lotta-Kicki Danielsson,Elisabeth ''Bettan'' Andreassen och Lotta Engberg

  


Omar: Det kanske var en tant som kom fram och sa att det var giftigt! Eller inte?!


En fortsättning på denna del kommer i del 4!!! :)

Av jet - 16 februari 2013 23:15

Gekås

 

Koordinater: 57°8′3″N 12°42′51″O / 57.13417, 12.71417


Gekås Ullared AB
Gekås Ullared.jpg
Gekås sommaren 2010.
Org.nr556399-0877
TypPrivat aktiebolag
HuvudkontorSverige Ullared, Sverige
NyckelpersonerTorbjörn Bäck Thomas Karlsson Ägare Ulf Öjerklint Styrelseordförande Boris Lennerhov VD
BranschDetaljhandel
Antal anställda682 - December 2011
Historia
Grundat1963
GrundareGöran Karlsson
Ekonomi
Omsättning  3,364 miljarder SEK
Rörelseresultat  331,65 miljoner SEK
Vinst efter skatt 207,183 miljoner SEK
Tillgångar  2,166 miljarder SEK
Eget kapital  1,257 miljarder SEK
Struktur
ModerbolagJantex AB
Övrigt
WebbplatsGekas.se
FotnoterSiffror från 2011 års bokslut.

Gekås Ullared AB är ett lågprisvaruhus i Ullared, Halland, Sverige. Företaget grundades 1963 av Göran Karlsson under namnet Ge-kås Manufaktur. 2011 besöktes Gekås av 4,6 miljoner kunder och sålde varor för 4,2 miljarder SEK. Den totala ytan är för närvarande 64 000 m² fördelade på butiksyta 25 000 m², lageryta 27 000 m², kontorsytor, personalutrymmen och kundserviceytor 9 000 m², restaurang 3 000 m² plus ett antal externa lager i närområdet.  Det finns 6 000 kundvagnar att handla i samt 62 stycken utgångskassor. Varuhuset rymmer 5 500 kunder samtidigt. Efter det senaste nybygget finns det numera en tredje våning med restaurang, kaffebar och frisör.

Den 25 juli 2011 slog Gekås besöksrekord, då 29 500 kunder besökte varuhuset under dagen. Den 13 oktober 2012 slog Gekås försäljningsrekord. Det nya rekordet lyder på 31,1 miljoner SEK på en dag, vilket slog ut det tidigare rekordet på 29,8 miljoner som sattes den 15 oktober 2011. Gekås har upp till 1 300 anställda under högsäsong.

Varuhuset besöks årligen av omkring 4,5 miljoner kunder som i genomsnitt åker omkring 23 mil enkel resa till Ullared. Förutom själva varuhuset äger företaget sedan ett antal år tillbaka en camping och ett motell där kunder övernattar.

Företagets marknadsföringsstrategi har varit att undvika vanlig annonsering.

Dagar med många besökare till varuhuset kan det bildas långa köer för att komma in i varuhuset. Den längsta kön någonsin var den 30 oktober 2010. Kön var då 1,4 kilometer lång.

Det är vanligt att bussresor arrangeras från i stort sett hela Sverige, samt även Norge och Danmark. Högsta antalet bussar på en dag är hittills 81 och även detta rekord slogs den 30 oktober 2010.

Under 2011 passerade varuhusets kassor av 122 miljoner varor. Varuhusets sortiment utgörs av över 100 000 artiklar. Värdet av de varor som finns i varuhuset uppgår till 40 miljoner kronor. En fullastad långtradare levererar varor var 10:e minut.

Den genomsnittliga kunden är en kvinna på 43 år, har rest 23 mil enkel resa, handlar för 3600 kronor och besöker varuhuset två gånger per år.

Historia 

  • 1963 Företaget bildas.
  • 1967 Företaget flyttar in i det tidigare stationshuset.
  • 1971 Ytterligare en flytt, den här gången till gamla industrilokalen(nuvarande lokal) mittemot gamla stationshuset.
  • 1991 Göran Karlsson säljer företaget till sex anställda för 150 miljoner, under villkor att inte inleda konkurrerande verksamhet under loppet av tio år. Genom en förlikning ändrades denna gräns till 1998.
  • 2003 Marknadsdomstolen förbjuder Göran Karlsson m.fl att använda sig av bl.a namnet Ullared i sin marknadsföring i en konflikt med Gekås[6]. Den nya kedjan byter namn till Karlsson Varuhus.
  • 2004 Den 25 juli avlider Göran Karlsson av en hjärntumör. Thomas Karlsson och Torbjörn Bäck köper ut de övriga delägare för ungefär 550 miljoner och äger sedan dess 50 % vardera[7]
  • 2007 Göran Karlssons Motormuseum[8] öppnas för allmänheten.
  • 2009 K
  • anal 5 sänder Ullared, en dokumentärserie om varuhuset.

Gekås har 100 000 olika varor!

Gekås är 5 forbollsplaner stort!

Minst 25 000 kunder per dag!

330 skyltdockor!

15 000 skyltar!

Rekord summan på en dag är ca 31,1 miljoner!

1400 personer i personalen!


 

Här är Morgan Karlsson som ofta hänger nere i lagret, Boris Lennerhov som är VD på Gekås Ullared och sen har vi sist men inte minst brödavdelningens Ola-conny Wallgren!


Tro´t om ni vill! Gekås kommer tillbaka någon annan gång i Tro´t om ni vill med mer fakta!

Nästa gång handlar Tro´t om ni vill om Eurovision song contest! ESC! Missa ente det!!!

Hoppalång, vilken omgång!!!   

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Omröstning

Var har du varit/ska du resa i sommar?
 Turkiet
 Spanien
 Egypten
 Polen
 Frankrike
 Italien
 USA
 Mexiko
 Kanada
 Brasilien
 Tyskland
 Grekland
 Thailand
 Cypern
 Storbritannien
 Portugal
 Australien
 Någonstans i Sverige
 Övriga norden
 Övriga världen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Översättning!

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards