JET

Alla inlägg den 1 februari 2013

Av jet - 1 februari 2013 23:30

Folk på Kryssning DEL1!


Inspektören



Aba torkar borden i Restaurangen och Omar spelar schack vid ett av dem.


Omar: Förbannade skit! Jag förlora! Jag har förtusan inte förlorat i Schack sedan 1968!


Aba: Spelade du schack då också! När du var… 57!


Omar: Hörrudu din lilla arab…


Aba: Jag heter Aba inte Arab!


Omar: Jag har ändå inte förlorat sedan 1968 och var bara 11 år då! Jag vill också meddela att jag nu bara är 56.


Aba: Du ser ut som 115, säger hon tyst för sig själv, trodde hon i alla fall. Och bara så att du vet, spelar du mot dig själv!



Alla i personalen är nu samlade i Restaurangen för ett meddelande från Omar.


Omar: God morgon och välkomna så lite till detta möte. Jag vill bara meddela om att det idag kommer en inspektör som ska inspektera inspektioner och som…, sa han otydligt och felaktigt


Rosalita: …Varför du inte kan säga insp, isnp, spn? Stronta i deten, det vara inget.


Omar: Den här inspektören ska i alla fall…


Kevin: Är det en tjej?!


Omar: Ddddet vvvvet jag inte och jag bbbbbbryr mig inte heller, sa han långsamt, stammandes och argt. Hon ska i alla fall…


Kevin: Så det är en hon?! JAAAA!


Omar suckade tungt, väldigt tungt, så tungt att… nej nu kom jag av mig.


Omar: Okej, HAN ska…


Kevin: Är det en han? NEJJJJJJJJJ! Sa han och sprang iväg gråtandes.


Omar: JAG VET INTE OCH JA BRYR MIG INTE HELLER, JAG BRYR MIG INTE OM DIG, INTE DIG OCH INTE DIG HELLER! sa han och pekade mot personalen.

Den personen ska i alla fall ta med sig sin katt och de ska sova över här i några dagar!


Kevin räcker upp handen.


Omar: Kevin, låt mig gissa, är inspektören en tjej?


Kevin: Nej det var inte det jag undrade.


Omar: Vad bra, så vad undrade du då?


Kevin: Jag undrar om KATTEN är en tjej!


Omar: ÅÅÅhaaaaaaaaaaaaaaa!!! Jag ska se till att din tunga blir munlös! Sa han och sprang efter Kevin.


Kevin: Menar du inte att munnen ska bli tunglös då!?


Omar: ÅHHHH!!!


Det är en ny dag och inspektören ska nu gå på färjan.


Omar: God dag ers höghet.


Inspektören: Jag är inte kunglig.


Omar: Nej, men i vårt land så säger man så åt alla.


God dag ers höghet, sa han till en gammal tant. Och försökte bevisa att det han just sa var sant.


Den okända gamla tanten slog till honom på käften.


Inspektören: Jag kommer från Sverige!!!


Omar och inspektör von Rosenberg går nu igenom restaurangen.


Omar: Ja, här har vi min nyanställde Eva som är servitris här på båten.


Lotta: Jag heter Lotta, inte Eva och jag har jobbat här i 10 år.


Inspektör von Rosenberg: Jobbar ni alltid på samma båt? Frågade hon Lotta.


Omar: Ja, det gör vi, vi tycker att…


Inspektör von Rosenberg: Ja, men nu pratade jag med Lotta här.


Omar: Men du sa ni så då tänkte jag att hon plus jag är ni, inte sant?


Inspektör von Rosenberg suckade och sa: Lotta, jobbar ni alltid på samma båt med den här dumme dumskallen till chef?!


Omar: Det uttalas Dömä, mitt andra andranamn är Dömä, inte dumme.


Kaptenen Gunnar-Åke i högtalaren:

Lyssna, schhhhh! Meddelandet har ett kapten, nej nu blev det fel. Keddelandet har ett maden.

Nej, kaptenen har ett meddelande som han vill säga…, …vänta det är ju jag, eller? Ne, nu har jag glömt hur det ligger till. Äh, skit i det jag sa, eller nä, skit inte i det, skit i toaletten. Eller vad skulle man skita i?!


Omar: Ska vi gå vidare till dasset nu, hehe!


Inspektör von Rosenberg: Ni är ju rubbade allihop! Jag ska på land nu!


Samtidigt tog Kevin katten Tusse till toaletten. Och spolade ner honom, eller var det en hon?!


Inspektör von Rosenberg: Kom nu Tusse, min älskling!


Inspektör von Rosenberg gick nu på bryggan mot land med Tusse, eller?


Rosalita: Nej ta inte min katt, det är min!


Hon sprang mot Inspektören, tog katten och puttade ner Von Rosenberg ner i vattnet!


Rosalita: Åhh min älskade Patismadehtias!


Kevin: Ni vet den där katten? Det var ingen tjej det var ingen tjej! Sa han gråtandes! Så jag spolade ner den i toaletten.


Omar: Kevin?!


Kevin: Ja?


Omar: DU SKA DÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ!!!!!


Folk på Kryssning-Rollista


Omar Johnson-Chef-Johan Ulveson

Kevin Rasmusson-Bartender-Johan Pettersson

Rosalita Miorscki-Städerska- Zinat Pirzadeh

Aba Adabi-Städerska- Zinat Pirzadeh

Bengt Ingemarsson-Kock- Allan Svensson

Inga Ingemarsson-Kock- Carina Lidbom

Lotta Ahlgren-Servetris i bar & Restaurang- Katarina Ewerlöf

Ralf Dolk-Underhållare- Christoffer Olofsson

Gunnar-Åke Åkesson-Kapten-Björn Gustafson

Inspektör von Rosenberg-Inspektör-Helena bergström


Kevin: Tänk så var inte inspektören heller en tjej, utan en Robot!

Ja, så var det nog!

Av jet - 1 februari 2013 22:04

Japp, imorgon är det äntligen dags för Melodifestivalen igen!

Under dagen har vi kollat närmare på hälften av dom som tävlar i första deltävlingen och vi fortsätter imorgon mellan 10:00 till 16:00 ungefär   

Detta kommer vi att göra innan varje deltävling!


Glöm inte att läsa Jet's egna serie Folk på Kryssning som kommer att gå under repris flera gånger!

Seriens andra del kommer nästa fredag   


Här är en av skådisarna i serien!



Ses senare //Jet   


Av jet - 1 februari 2013 22:00

Folk på Kryssning DEL1!


Inspektören



Aba torkar borden i Restaurangen och Omar spelar schack vid ett av dem.


Omar: Förbannade skit! Jag förlora! Jag har förtusan inte förlorat i Schack sedan 1968!


Aba: Spelade du schack då också! När du var… 57!


Omar: Hörrudu din lilla arab…


Aba: Jag heter Aba inte Arab!


Omar: Jag har ändå inte förlorat sedan 1968 och var bara 11 år då! Jag vill också meddela att jag nu bara är 56.


Aba: Du ser ut som 115, säger hon tyst för sig själv, trodde hon i alla fall. Och bara så att du vet, spelar du mot dig själv!



Alla i personalen är nu samlade i Restaurangen för ett meddelande från Omar.


Omar: God morgon och välkomna så lite till detta möte. Jag vill bara meddela om att det idag kommer en inspektör som ska inspektera inspektioner och som…, sa han otydligt och felaktigt


Rosalita: …Varför du inte kan säga insp, isnp, spn? Stronta i deten, det vara inget.


Omar: Den här inspektören ska i alla fall…


Kevin: Är det en tjej?!


Omar: Ddddet vvvvet jag inte och jag bbbbbbryr mig inte heller, sa han långsamt, stammandes och argt. Hon ska i alla fall…


Kevin: Så det är en hon?! JAAAA!


Omar suckade tungt, väldigt tungt, så tungt att… nej nu kom jag av mig.


Omar: Okej, HAN ska…


Kevin: Är det en han? NEJJJJJJJJJ! Sa han och sprang iväg gråtandes.


Omar: JAG VET INTE OCH JA BRYR MIG INTE HELLER, JAG BRYR MIG INTE OM DIG, INTE DIG OCH INTE DIG HELLER! sa han och pekade mot personalen.

Den personen ska i alla fall ta med sig sin katt och de ska sova över här i några dagar!


Kevin räcker upp handen.


Omar: Kevin, låt mig gissa, är inspektören en tjej?


Kevin: Nej det var inte det jag undrade.


Omar: Vad bra, så vad undrade du då?


Kevin: Jag undrar om KATTEN är en tjej!


Omar: ÅÅÅhaaaaaaaaaaaaaaa!!! Jag ska se till att din tunga blir munlös! Sa han och sprang efter Kevin.


Kevin: Menar du inte att munnen ska bli tunglös då!?


Omar: ÅHHHH!!!


Det är en ny dag och inspektören ska nu gå på färjan.


Omar: God dag ers höghet.


Inspektören: Jag är inte kunglig.


Omar: Nej, men i vårt land så säger man så åt alla.


God dag ers höghet, sa han till en gammal tant. Och försökte bevisa att det han just sa var sant.


Den okända gamla tanten slog till honom på käften.


Inspektören: Jag kommer från Sverige!!!


Omar och inspektör von Rosenberg går nu igenom restaurangen.


Omar: Ja, här har vi min nyanställde Eva som är servitris här på båten.


Lotta: Jag heter Lotta, inte Eva och jag har jobbat här i 10 år.


Inspektör von Rosenberg: Jobbar ni alltid på samma båt? Frågade hon Lotta.


Omar: Ja, det gör vi, vi tycker att…


Inspektör von Rosenberg: Ja, men nu pratade jag med Lotta här.


Omar: Men du sa ni så då tänkte jag att hon plus jag är ni, inte sant?


Inspektör von Rosenberg suckade och sa: Lotta, jobbar ni alltid på samma båt med den här dumme dumskallen till chef?!


Omar: Det uttalas Dömä, mitt andra andranamn är Dömä, inte dumme.


Kaptenen Gunnar-Åke i högtalaren:

Lyssna, schhhhh! Meddelandet har ett kapten, nej nu blev det fel. Keddelandet har ett maden.

Nej, kaptenen har ett meddelande som han vill säga…, …vänta det är ju jag, eller? Ne, nu har jag glömt hur det ligger till. Äh, skit i det jag sa, eller nä, skit inte i det, skit i toaletten. Eller vad skulle man skita i?!


Omar: Ska vi gå vidare till dasset nu, hehe!


Inspektör von Rosenberg: Ni är ju rubbade allihop! Jag ska på land nu!


Samtidigt tog Kevin katten Tusse till toaletten. Och spolade ner honom, eller var det en hon?!


Inspektör von Rosenberg: Kom nu Tusse, min älskling!


Inspektör von Rosenberg gick nu på bryggan mot land med Tusse, eller?


Rosalita: Nej ta inte min katt, det är min!


Hon sprang mot Inspektören, tog katten och puttade ner Von Rosenberg ner i vattnet!


Rosalita: Åhh min älskade Patismadehtias!


Kevin: Ni vet den där katten? Det var ingen tjej det var ingen tjej! Sa han gråtandes! Så jag spolade ner den i toaletten.


Omar: Kevin?!


Kevin: Ja?


Omar: DU SKA DÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ!!!!!


Folk på Kryssning-Rollista


Omar Johnson-Chef-Johan Ulveson

Kevin Rasmusson-Bartender-Johan Pettersson

Rosalita Miorscki-Städerska- Zinat Pirzadeh

Aba Adabi-Städerska- Zinat Pirzadeh

Bengt Ingemarsson-Kock- Allan Svensson

Inga Ingemarsson-Kock- Carina Lidbom

Lotta Ahlgren-Servetris i bar & Restaurang- Katarina Ewerlöf

Ralf Dolk-Underhållare- Christoffer Olofsson

Gunnar-Åke Åkesson-Kapten-Björn Gustafson

Inspektör von Rosenberg-Inspektör-Helena bergström


Kevin: Tänk så var inte inspektören heller en tjej, utan en Robot!

Ja, så var det nog!

Av jet - 1 februari 2013 20:11

Eftersom det är fredag och mys så kör vi en till gissa fejan, men på ett annorlunda sätt än det vi brukar!

    


Ledtråd: Tv4

Av jet - 1 februari 2013 18:00

Folk på Kryssning DEL1!


Inspektören



Aba torkar borden i Restaurangen och Omar spelar schack vid ett av dem.


Omar: Förbannade skit! Jag förlora! Jag har förtusan inte förlorat i Schack sedan 1968!


Aba: Spelade du schack då också! När du var… 57!


Omar: Hörrudu din lilla arab…


Aba: Jag heter Aba inte Arab!


Omar: Jag har ändå inte förlorat sedan 1968 och var bara 11 år då! Jag vill också meddela att jag nu bara är 56.


Aba: Du ser ut som 115, säger hon tyst för sig själv, trodde hon i alla fall. Och bara så att du vet, spelar du mot dig själv!



Alla i personalen är nu samlade i Restaurangen för ett meddelande från Omar.


Omar: God morgon och välkomna så lite till detta möte. Jag vill bara meddela om att det idag kommer en inspektör som ska inspektera inspektioner och som…, sa han otydligt och felaktigt


Rosalita: …Varför du inte kan säga insp, isnp, spn? Stronta i deten, det vara inget.


Omar: Den här inspektören ska i alla fall…


Kevin: Är det en tjej?!


Omar: Ddddet vvvvet jag inte och jag bbbbbbryr mig inte heller, sa han långsamt, stammandes och argt. Hon ska i alla fall…


Kevin: Så det är en hon?! JAAAA!


Omar suckade tungt, väldigt tungt, så tungt att… nej nu kom jag av mig.


Omar: Okej, HAN ska…


Kevin: Är det en han? NEJJJJJJJJJ! Sa han och sprang iväg gråtandes.


Omar: JAG VET INTE OCH JA BRYR MIG INTE HELLER, JAG BRYR MIG INTE OM DIG, INTE DIG OCH INTE DIG HELLER! sa han och pekade mot personalen.

Den personen ska i alla fall ta med sig sin katt och de ska sova över här i några dagar!


Kevin räcker upp handen.


Omar: Kevin, låt mig gissa, är inspektören en tjej?


Kevin: Nej det var inte det jag undrade.


Omar: Vad bra, så vad undrade du då?

 

Kevin: Jag undrar om KATTEN är en tjej!


Omar: ÅÅÅhaaaaaaaaaaaaaaa!!! Jag ska se till att din tunga blir munlös! Sa han och sprang efter Kevin.


Kevin: Menar du inte att munnen ska bli tunglös då!?


Omar: ÅHHHH!!!


Det är en ny dag och inspektören ska nu gå på färjan.


Omar: God dag ers höghet.


Inspektören: Jag är inte kunglig.


Omar: Nej, men i vårt land så säger man så åt alla.


God dag ers höghet, sa han till en gammal tant. Och försökte bevisa att det han just sa var sant.


Den okända gamla tanten slog till honom på käften.


Inspektören: Jag kommer från Sverige!!!


Omar och inspektör von Rosenberg går nu igenom restaurangen.


Omar: Ja, här har vi min nyanställde Eva som är servitris här på båten.


Lotta: Jag heter Lotta, inte Eva och jag har jobbat här i 10 år.


Inspektör von Rosenberg: Jobbar ni alltid på samma båt? Frågade hon Lotta.


Omar: Ja, det gör vi, vi tycker att…


Inspektör von Rosenberg: Ja, men nu pratade jag med Lotta här.


Omar: Men du sa ni så då tänkte jag att hon plus jag är ni, inte sant?


Inspektör von Rosenberg suckade och sa: Lotta, jobbar ni alltid på samma båt med den här dumme dumskallen till chef?!

 

Omar: Det uttalas Dömä, mitt andra andranamn är Dömä, inte dumme.


Kaptenen Gunnar-Åke i högtalaren:

Lyssna, schhhhh! Meddelandet har ett kapten, nej nu blev det fel. Keddelandet har ett maden.

Nej, kaptenen har ett meddelande som han vill säga…, …vänta det är ju jag, eller? Ne, nu har jag glömt hur det ligger till. Äh, skit i det jag sa, eller nä, skit inte i det, skit i toaletten. Eller vad skulle man skita i?!


Omar: Ska vi gå vidare till dasset nu, hehe!


Inspektör von Rosenberg: Ni är ju rubbade allihop! Jag ska på land nu!


Samtidigt tog Kevin katten Tusse till toaletten. Och spolade ner honom, eller var det en hon?!


Inspektör von Rosenberg: Kom nu Tusse, min älskling!


Inspektör von Rosenberg gick nu på bryggan mot land med Tusse, eller?


Rosalita: Nej ta inte min katt, det är min!


Hon sprang mot Inspektören, tog katten och puttade ner Von Rosenberg ner i vattnet!


Rosalita: Åhh min älskade Patismadehtias!


Kevin: Ni vet den där katten? Det var ingen tjej det var ingen tjej! Sa han gråtandes! Så jag spolade ner den i toaletten.


Omar: Kevin?!


Kevin: Ja?


Omar: DU SKA DÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ!!!!!


Folk på Kryssning-Rollista


Omar Johnson-Chef-Johan Ulveson

Kevin Rasmusson-Bartender-Johan Pettersson

Rosalita Miorscki-Städerska- Zinat Pirzadeh

Aba Adabi-Städerska- Zinat Pirzadeh

Bengt Ingemarsson-Kock- Allan Svensson

Inga Ingemarsson-Kock- Carina Lidbom

Lotta Ahlgren-Servetris i bar & Restaurang- Katarina Ewerlöf

Ralf Dolk-Underhållare- Christoffer Olofsson

Gunnar-Åke Åkesson-Kapten-Björn Gustafson

Inspektör von Rosenberg-Inspektör-Helena bergström


Kevin: Tänk så var inte inspektören heller en tjej, utan en Robot!

Ja, så var det nog!


Av jet - 1 februari 2013 17:51

Rollen som Inspektör von Rosenberg spelas av Helena Bergström!

 

Av jet - 1 februari 2013 17:08

Gunnar-Åke Åkesson är en förvirrad gubbe med dålig syn. Han vet ingenting och borde inte röra någonting på båten heller. Rollen som Gunnar-Åke spelas av Björn Gustafson.

 


Ålder:

83

Favoritmat:

Rotmos med fläsk

Favoritdryck:

Zingo

Drömresemål:

Göteborg

Skostorlek:

40

Favoritfärg:

Blå

Rädd för:

Inget

Älsklingsväder:

Moln

Hårfärg:

Blond

Bästa klockslag:

21:00

Favoritsport

Fotboll

Bästa kompis:

Båten

Gillar att åka:

Båten

Favoritinstrument:

Inget dunkadunka

Favoritlåt:

Inget  dunkadunka

Älskar mest av allt:

Båten

Av jet - 1 februari 2013 16:00

Ralf Dolk är tystlåten och hungrig, hatar att vara underhållare då han blir svettigare då än blöt, när han har badat.

Rollen som Ralf spelas av Christoffer Olofsson.   


 


Ålder:

32

Favoritmat:

Pizza och Hamburgare

Favoritdryck:

Cola

Drömresemål:

Hemma

Skostorlek:

43

Favoritfärg:

Brun

Rädd för:

Batman

Älsklingsväder:

Hemma

Hårfärg:

Brun

Bästa klockslag:

Inga

Favoritsport

Fotboll

Bästa kompis:

Ingen

Gillar att åka:

Inget

Favoritinstrument:

Trumma

Favoritlåt:

La voix

Älskar mest av allt:

Min lön


Missa inte premiären med start klockan 18:00 ikväll!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Omröstning

Var har du varit/ska du resa i sommar?
 Turkiet
 Spanien
 Egypten
 Polen
 Frankrike
 Italien
 USA
 Mexiko
 Kanada
 Brasilien
 Tyskland
 Grekland
 Thailand
 Cypern
 Storbritannien
 Portugal
 Australien
 Någonstans i Sverige
 Övriga norden
 Övriga världen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Översättning!

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards