JET

Alla inlägg den 15 februari 2013

Av jet - 15 februari 2013 23:45

Folk på Kryssning

Del 3

Bröllop för många


Omar Johnson-Chef-Johan Ulveson

Kevin Rasmusson-Bartender-Johan Pettersson

Rosalita Miorscki-Städerska- Zinat Pirzadeh

Aba Adabi-Städerska- Zinat Pirzadeh

Bengt Ingemarsson-Kock- Allan Svensson

Inga Ingemarsson-Kock- Carina Lidbom

Lotta Ahlgren-Servetris i bar & Restaurang- Katarina Ewerlöf

Ralf Dolk-Underhållare- Christoffer Olofsson

Gunnar-Åke Åkesson-Kapten-Björn Gustafson

Parvaneh Saremi- Parvaneh Saremi

Kicki, Bettan och Lotta-Kicki Danielsson,Elisabeth ''Bettan'' Andreassen och Lotta Engberg


Omar som pratar i telefonen med någon som man aldrig får veta vem det är, jo det får man kanske, eller jag vet faktiskt inte: Tjäna!


Den som Omar pratar med som faktisk heter Parvaneh: Halla!

När jag får komma?


Omar: Jag vet inte, egentligen vilken dag som helst utom idag!


Pavaneh: Vi komma idag!


Omar: Nej, det gör ni förtusan inte!


Parvaneh: Vada?


Omar: Ni får inte komma imorgon eller på torsdag heller, vi måste ju förtusan förbereda allt till bröllopet!


Parvaneh: Förbereden det nu, vi kommar om en trea timma! Åk mot landet!


Omar: Vi hinner inte till Helsingborg under den korta tiden!


Parvaneh: Hejda!



All personal är samlade, tillochmed Gunnar-Åke som egentligen borde styra båten nu, han kan ju sätta på autopilot, men det blir svårt eftersom att det inte finns någon sådan knapp på den här båten! Så han borde vara där och styra men nu är istället detta fartyg på väg att krascha!


Omar: Vad gör du här Gunnar-Åke?!


Gunnar-Åke: Ja!


Omar: Vad gör du här? frågade jag!

Gunnar-Åke: Tre!


Omar: Ja, vi måste idag planera ett bröllop till Parvaneh, som är Abas eller Rosalitas syster!


Rosalita: Det är bådas!


Omar: Så ni är systrar, du och Aba?!


Rosalita: Nej! Jag är vacker! Vi kunde inte bestämma oss för vems syster deten skulle vara, så vi delar på henne!


Omar: Okej, Inga får fixa maten, Ralf får…


Inga: Men vad ska jag och Bengt göra då!?


Omar: Bengt får fixa tårta och du lagar maten!


Inga: Så nu ska någon laga maten?


Omar: Ja, Inga ska laga maten, do yo anderstand mi?


Inga: Få se… nej.


Kevin: Vad ska jag göra då? Vad får jag, jag, jag, jag, jag, jag GÖRA!? 


Omar: Vad förtusan tror du!?


Bengt-Åke i högtalaren vid förarsätet som han har förstått att han måste sitta i så att han kan styra båten: Alla som tycker att Omar säger förtusan hela tiden klappar nu!!!


Alla klappade. Tillochmed Omar, ne nu såg jag visst fel, det var tant Bhirgitt som klappade!


Omar: Ralf, du sköter underhållningen!


Ralf: Där har vi la ett litet problem.


Omar: Vad?


Ralf: Vad ska jag hitt på för någonting!?


Omar: Du kan väl dansa, sjunga, berätta roliga historier, jag har en förbaskat bra till dig, vill du höra?!


Ralf: Ne.


Omar tittade argt på Ralf.


Omar: Den drog vi alltid när jag var liten grabb, vi gillade inte de där Bellmanskämten, så vi hittade på egna!


Ralf: Hur kunde det finnas Bellmanskämt om han inte var född då!?


Omar: JAG ÄR FÖRTUSAN BARA 56!!!

Så här lyder min roliga historia: Bengt och Bengta satt i parken och sku…


Ralf: Vilken bra fantasi du har på namnen!


Omar: Bengt och Bengta satt i parken och skulle gifta sig, då kom en gammal gubbe och sa att de ska passa sig, de kan ju dö!!! Vet du varför?


Ralf: Ne.


Omar: För det var giftigt!!!! Hahahahahahahahahahahahahahahahaahahahahihi!!! Skrattade han ut sig!


Omar går mot Kevin efter att ha sett att Ralf tyckte att historien var usel.


Omar: Kevin, du sköter drinkarna, de kommer ju om bara 10 minuter!


Kevin: Och brudarna!


Omar: Va?


Kevin: Jag har fixat lite tjejor som kan sköta underhållningen, om du förstår vad jag menar! Här kommer de ju! Omar det här är Kikki, Lotta och sist men inte minst Bettan!


Ralf kommer, ser tanterna, har munnen öppen i 7 minuter medan en hink med dregel fylls.


Omar: Vad gör du med den där hinken Kevin?!


Kevin: Det är till drinkarna!!!


Ralf: AHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!! Melodifestivalen 2002,!

Ralf sjunger: Vem é dé du vill ha, känner du som jag

É jag den för dig som du ju är för mig

Svara snälla du, jag vill veta nu

Så säg (så säg) till mig (till mig)

Vem é dé du vill ha, é dé du och jag

Vet du vad du vill så säg då gärna till

Ingenting kan få mitt hjärta sluta slå

För dig (för dig) nej nej (nej nej)


Ralf: Jag är ert största fan!!!


Kikki: Tack.


Bettan: Tack!


Lotta: Någon som har en whiskey att bjuda på!?


Parvaneh: Här är den!


Lotta: Tack jag kan ta ett glas!


Parvaneh: Va? Ne, jag mena båtan! Här är det! Vilka ni tanter är?! Tror ni, ni bor här ella?


Kikki: Ja!


Lotta: Jaa!


Bettan: Det kliar!


Lotta: På låren, ja, det händer alltid för mig också!


Parvaneh: Sluta pladdra!!! Här kommer jag med en överraskning!!!!....



Omar Johnson-Chef-Johan Ulveson

Kevin Rasmusson-Bartender-Johan Pettersson

Rosalita Miorscki-Städerska- Zinat Pirzadeh

Aba Adabi-Städerska- Zinat Pirzadeh

Bengt Ingemarsson-Kock- Allan Svensson

Inga Ingemarsson-Kock- Carina Lidbom

Lotta Ahlgren-Servetris i bar & Restaurang- Katarina Ewerlöf

Ralf Dolk-Underhållare- Christoffer Olofsson

Gunnar-Åke Åkesson-Kapten-Björn Gustafson

Parvaneh Saremi- Parvaneh Saremi

  

Kicki, Bettan och Lotta-Kicki Danielsson,Elisabeth ''Bettan'' Andreassen och Lotta Engberg

  


Omar: Det kanske var en tant som kom fram och sa att det var giftigt! Eller inte?!


En fortsättning på denna del kommer i del 4!!! :)

Av jet - 15 februari 2013 22:00

Folk på Kryssning

Del 3

Bröllop för många

 

Omar Johnson-Chef-Johan Ulveson

Kevin Rasmusson-Bartender-Johan Pettersson

Rosalita Miorscki-Städerska- Zinat Pirzadeh

Aba Adabi-Städerska- Zinat Pirzadeh

Bengt Ingemarsson-Kock- Allan Svensson

Inga Ingemarsson-Kock- Carina Lidbom

Lotta Ahlgren-Servetris i bar & Restaurang- Katarina Ewerlöf

Ralf Dolk-Underhållare- Christoffer Olofsson

Gunnar-Åke Åkesson-Kapten-Björn Gustafson

Parvaneh Saremi- Parvaneh Saremi

Kicki, Bettan och Lotta-Kicki Danielsson,Elisabeth ''Bettan'' Andreassen och Lotta Engberg


Omar som pratar i telefonen med någon som man aldrig får veta vem det är, jo det får man kanske, eller jag vet faktiskt inte: Tjäna!


Den som Omar pratar med som faktisk heter Parvaneh: Halla!

När jag får komma?


Omar: Jag vet inte, egentligen vilken dag som helst utom idag!


Pavaneh: Vi komma idag!


Omar: Nej, det gör ni förtusan inte!

 

Parvaneh: Vada?


Omar: Ni får inte komma imorgon eller på torsdag heller, vi måste ju förtusan förbereda allt till bröllopet!


Parvaneh: Förbereden det nu, vi kommar om en trea timma! Åk mot landet!

 

Omar: Vi hinner inte till Helsingborg under den korta tiden!


Parvaneh: Hejda!



All personal är samlade, tillochmed Gunnar-Åke som egentligen borde styra båten nu, han kan ju sätta på autopilot, men det blir svårt eftersom att det inte finns någon sådan knapp på den här båten! Så han borde vara där och styra men nu är istället detta fartyg på väg att krascha!


Omar: Vad gör du här Gunnar-Åke?!


Gunnar-Åke: Ja!


Omar: Vad gör du här? frågade jag!

Gunnar-Åke: Tre!


Omar: Ja, vi måste idag planera ett bröllop till Parvaneh, som är Abas eller Rosalitas syster!


Rosalita: Det är bådas!


Omar: Så ni är systrar, du och Aba?!


Rosalita: Nej! Jag är vacker! Vi kunde inte bestämma oss för vems syster deten skulle vara, så vi delar på henne!


Omar: Okej, Inga får fixa maten, Ralf får…


Inga: Men vad ska jag och Bengt göra då!?


Omar: Bengt får fixa tårta och du lagar maten!


Inga: Så nu ska någon laga maten?


Omar: Ja, Inga ska laga maten, do yo anderstand mi?


Inga: Få se… nej.


Kevin: Vad ska jag göra då? Vad får jag, jag, jag, jag, jag, jag GÖRA!?  


Omar: Vad förtusan tror du!?

 

Bengt-Åke i högtalaren vid förarsätet som han har förstått att han måste sitta i så att han kan styra båten: Alla som tycker att Omar säger förtusan hela tiden klappar nu!!!


Alla klappade. Tillochmed Omar, ne nu såg jag visst fel, det var tant Bhirgitt som klappade!


Omar: Ralf, du sköter underhållningen!


Ralf: Där har vi la ett litet problem.


Omar: Vad?


Ralf: Vad ska jag hitt på för någonting!?

 

Omar: Du kan väl dansa, sjunga, berätta roliga historier, jag har en förbaskat bra till dig, vill du höra?!

 

Ralf: Ne.


Omar tittade argt på Ralf.


Omar: Den drog vi alltid när jag var liten grabb, vi gillade inte de där Bellmanskämten, så vi hittade på egna!


Ralf: Hur kunde det finnas Bellmanskämt om han inte var född då!?


Omar: JAG ÄR FÖRTUSAN BARA 56!!!

Så här lyder min roliga historia: Bengt och Bengta satt i parken och sku…


Ralf: Vilken bra fantasi du har på namnen!


Omar: Bengt och Bengta satt i parken och skulle gifta sig, då kom en gammal gubbe och sa att de ska passa sig, de kan ju dö!!! Vet du varför?


Ralf: Ne.


Omar: För det var giftigt!!!! Hahahahahahahahahahahahahahahahaahahahahihi!!! Skrattade han ut sig!


Omar går mot Kevin efter att ha sett att Ralf tyckte att historien var usel.


Omar: Kevin, du sköter drinkarna, de kommer ju om bara 10 minuter!


Kevin: Och brudarna!


Omar: Va?


Kevin: Jag har fixat lite tjejor som kan sköta underhållningen, om du förstår vad jag menar! Här kommer de ju! Omar det här är Kikki, Lotta och sist men inte minst Bettan!


Ralf kommer, ser tanterna, har munnen öppen i 7 minuter medan en hink med dregel fylls.


Omar: Vad gör du med den där hinken Kevin?!


Kevin: Det är till drinkarna!!!


Ralf: AHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!! Melodifestivalen 2002,!

Ralf sjunger: Vem é dé du vill ha, känner du som jag

É jag den för dig som du ju är för mig

Svara snälla du, jag vill veta nu

Så säg (så säg) till mig (till mig)

Vem é dé du vill ha, é dé du och jag

Vet du vad du vill så säg då gärna till

Ingenting kan få mitt hjärta sluta slå

För dig (för dig) nej nej (nej nej)


Ralf: Jag är ert största fan!!!


Kikki: Tack.


Bettan: Tack!


Lotta: Någon som har en whiskey att bjuda på!?


Parvaneh: Här är den!


Lotta: Tack jag kan ta ett glas!


Parvaneh: Va? Ne, jag mena båtan! Här är det! Vilka ni tanter är?! Tror ni, ni bor här ella?


Kikki: Ja!


Lotta: Jaa!


Bettan: Det kliar!


Lotta: På låren, ja, det händer alltid för mig också!


Parvaneh: Sluta pladdra!!! Här kommer jag med en överraskning!!!!....



Omar Johnson-Chef-Johan Ulveson

Kevin Rasmusson-Bartender-Johan Pettersson

Rosalita Miorscki-Städerska- Zinat Pirzadeh

Aba Adabi-Städerska- Zinat Pirzadeh

Bengt Ingemarsson-Kock- Allan Svensson

Inga Ingemarsson-Kock- Carina Lidbom

Lotta Ahlgren-Servetris i bar & Restaurang- Katarina Ewerlöf

Ralf Dolk-Underhållare- Christoffer Olofsson

Gunnar-Åke Åkesson-Kapten-Björn Gustafson

Parvaneh Saremi- Parvaneh Saremi

 

Kicki, Bettan och Lotta-Kicki Danielsson,Elisabeth ''Bettan'' Andreassen och Lotta Engberg

 


Omar: Det kanske var en tant som kom fram och sa att det var giftigt! Eller inte?!


En fortsättning på denna del kommer i del 4!!! :)

Av jet - 15 februari 2013 17:30

Nu ska ni få Lära känna ett gäng gubbar som är välkända sedan stenåldern   

Gruppen består av Tommy Körberg, Claes Malmberg, Mats Ronander och Johan Rabaeus och gruppen heter Ravillacz!

Låten de uppträder med heter ''En riktig Jävla Schlager'' och är skriven av Henrik Dorsin, Kjell Jennstig och Leif Goldkuhl!

Enjoy   


Ravaillacz:



Tommy Körberg:


Tommy Körberg föddes den 4 Juli år 1948 i Norsjö!

När Körberg föddes blev det en komplicerad förlossning då Tommy's mamma lämnat bort honom när han var liten.

Tommy Körberg fick börja på ett fosterhem men blev kort därefter placerad hos sina morbröder!

Tommy Körberg började sin karriär redan som femåring då han sjöng låtar av b.la Gunde Johansson.

Han spelade i tonåren i manskören ABF i Ronneby och var där solosångaren!

Efter sin avslutade skoltid grundade Körberg gruppen Bootleggers i Enköping som sedan hamnade på topplistan runt om i Sverige!

År 1969 gjorde Tommy solodebut med sitt album Nature Boy och samma år deltog han för första gången i Melodifestivalen med sin låt ''Judy min Vän'' som dessutom vann hela tjotaballongen och kom på en nionde plats i ESC 1969 i Madrid!!!
Tommy har sjungit låtar som b.la ''Stad i Ljus'' som han även vann Melodifestivalen 1988 med och kom på en hedrande tolfte plats!

Tommy är en rutinerad sångare och deltar i årets Melodifestivalen med gruppen Ravaillacz med låten ''En riktig Jävla Schlager''!

Gruppen är en humorgrupp bestående av Claes Malmberg, Mats Ronander, Johan Rabaeus och Tommy själv.

Låten är skriven av den hyllade komikern Henrik Dorsin och gruppen startar som 3 i Tredje deltävlingen av Melodifestivalen 2013!!!!


Claes Malmberg:


Claes Malmberg föddes den 8 april år 1961 i Göteborg!

Malmberg är en rutinerad komiker och skådespelare som b.la spelat i filmerna ''Lotta på Bråkmakargatan'', ''Kalle Blomkvist och Rasmus'', ''Hur många Lingon finns det i Världen'' och ''Pariserhjulet''!

Malmberg har medverkat i program såsom ''Parlamentet'', ''Doobidoo'' och ''Så ska det Låta''!

I årets Melodifestivalen är han en utav medlemmarna i gruppen Ravaillacz som har som mål att driva med hela schlagern!


Mats Ronander:


Mats Ronander föddes den 1 april år 1954 i Sundsvall men växte upp i Örebro!

Mats började sin musikkarriär i Örebro-gruppen ''Crossway Blues'' som nådde många framgångar lokalt.

Han har även varit medlemm i gruppen ''Nature'' och uppträdit med b.la ABBA!

I årets Melodifestivalen tävlar han i gruppen Ravaillacz som ska uppträda med låten ''En riktig Jävla Schlager'' som Henrik Dorsin m.m skrivit!


Johan Rabaeus:


Johan Rabaeus föddes den 31 Juli år 1947 i Stockholm!

Johan är en skicklig skådespelare som b.la medverkat i ''Göta Kanal 2'', ''SOS-En segelsällskapsresa'', ''Beck-Öga för Öga'', ''Trolösa'', ''Ondskan'' och ''Bröderna Karlsson''!

Nu kan vi se honom som en bi-roll i Tv4 serien ''Familjen Holstein-Gottorp!

I årets Melodifestivalen tävlar Johan i gruppen Ravaillacz med låten ''En riktigt Jävla Schlager'' som är skriven av Henrik Dorsin m.m

De startar som nummer 3 i Tredje deltävlingen av Melodifestivalen 2013!


Här nedan följer ett antal bilder på gruppen!


  (Här intervjuvas alla gubbarna i gruppen Ravailacz!!!)


  (''Fest hos Claes'' hänger ni med....  )


  (Här uppträder Ravaillacz på den stora scenen i Skellefteå och de har roligt!)


Här nedan får ni höra en låt av Tommy Körberg!


Av jet - 15 februari 2013 16:07

Nu drar vi igång igen med punkten ''Lär känna'' och denna vecka med artisterna i Tredje deltävlingen av Melodifestivalen 2013!

I detta startfält är det många debutanter och några comebacker att vänta   

Först ut får ni Lära känna Janet Leon som tävlar med sin låt ''Heartstrings'' som är skriven av Fredrik Kempe & Anton Malmberg Hård af Segerstad!

I Tredje deltävlingen i Skellefteå är Janet sist ut men här är hon först ut!

Enjoy   


Janet Leon:



Janet Leon föddes den 19 Oktober år 1990 i Göteborg!

Janet Leon är av Persiskt ursprung och har framträdit ett flertal gånger i USA.

Janet började sin stora musikkarriär i popgruppen Play som hade stora musikframgångar i Sverige och i övriga västvärlden!

Hon deltog år 2009 i Tv4-serien Made in Sweden där hon fick chansen att spela in sitt debuttalbum med hjälp av kända låtskrivare som exempelvis Laila Bagge och Anders Bagge.

Albumet innehöll låtar som Let Go som hamnade på top 3 listan på Sverigetoppen!

Leon släppte också år 2009 ett andra album som hette Janet som hennes namn.

Janet Leon har b.la sjungit till stora artister som Wyclef Jean och JC Chasez men också Lindsay Lohan som hon körat bakom!

Hon har också spelat i den svenska versionen av Grease med b.la Marie Serneholt och Sebastian Karlsson!

Nu på senare år har hon mest börjat skriva musik och komponerat egen musik.

Janet är också en flitig bloggare och dansare!

Janet Leon tävlar i årets Tredje deltävling av Melodifestivalen med sin låt ''Heartstrings'' som är skriven av Fredrik Kempe och Anton Malberg Hård af Segerstet!

Låten startar som nummer 8 i Tredje deltävlingen alltså sist ut i det startfältet!


Här nedan följer lite bilder från Janet's karriär   


  (Janet Leon på en HM-Gala!)


  (Janet Leon är inte bara bra på att sjunga och dansa hon bloggar även också på Isabella Löwengrips bloggportal Spotlife!!!)


  (Janet Leon tillsammans med låtskrivaren Andreas Carlsson här på biopremiären på Jack Reacher!!!)


  (Stora stygga katten glider in   )


  (Janet Leon tävlar i årets Melodifestivalen med sin låt ''Heartstrings'')


Här nedan får ni höra låten ''Let Go'' från albumet ''Janet''!



Snart får ni Lära känna flera artister i Tredje deltävlingen av Melodifestivalen 2013!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Omröstning

Var har du varit/ska du resa i sommar?
 Turkiet
 Spanien
 Egypten
 Polen
 Frankrike
 Italien
 USA
 Mexiko
 Kanada
 Brasilien
 Tyskland
 Grekland
 Thailand
 Cypern
 Storbritannien
 Portugal
 Australien
 Någonstans i Sverige
 Övriga norden
 Övriga världen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Översättning!

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards