JET

Alla inlägg den 9 februari 2013

Av jet - 9 februari 2013 22:03

Okej okej okej spådomen som vi hade här på Jet tidigare kanske inte riktigt stämde men vi skyller på det vanliga...växthusffekten!   

Men vi säger grattis till Louise Hoffsten med sin låt ''Only the Dead Fish Follow the Stream'' och Sean Banan med sin låt ''Copacabanana'' som gick direkt till La Grande Finale!

Ett till grattis till Anton Ewald med sin låt ''Begging'' som gick till Andra Chansen tillsammans med Erik Segerstedt & Tone Damli med deras låt ''Hello Goodbye''!

Här nedan får ni se bilder på de som gick till Andra Chansen och till den stora Finalen i Friends Arena i Mars!


Final!


 (Sean Banan får sjunga vidare i den stora finalen av Melodifestivalen 2013!)


  (Country-bruden Louise Hoffsten gick också vidare med sina fiskar till La Grande Finale!)


Andra Chansen!


 (Till andra chansen går norske Tone Damli tillsammans med Erik Segerstedt!)


  (Eric Saade får sjunga vidare till Andra Chansen.....oj nu blev det fel det ska visst vara Anton Ewald   )


Vi ses imorgon igen då det är premiär för Jetix!


Hej Då //Jet


Av jet - 9 februari 2013 17:30

Nu när vi har pressenterat alla artisterna i andra deltävlingen av Melodifestivalen så ska vi nu spå in i framtiden och se vilka som tar sig till Final respektive Andra Chansen!

Detta är som jag tror och inget riktigt resultat!


Andra Chansen!


De här går till andra chansen som jag tror!


Swedish House Wives: On Top of the World!



Pernilla Wahlgren,Hanna Hedlund och Jenny Silver bildar denna supergrupp som verkligen siktar högt!

Låten är cathig och den sätter sig på hjärnan.

Dock så tror jag inte att låten går till Final utan divorna får nöja sig med omvägen från Andra Chansen till Final!



Erik Segerstedt & Tone Damli: Hello Goodbye!



Ett norskt stjärnskott gör duett med flickidolen och de gör det bra!

Dock så känns det inte som att det är någon riktig kemi mellan dom för det är det låten handlar om.

Låten är bra men kunde ha varit bättre men det som räddar dom är att de är välkända...iallafall Erik Segerstedt!



Final!


De här går till Final som jag tror!


Sean Banan: Copacabanana!



Förra årets roligaste banan tog Sverige med storm och med glädje!

Sean Banan tog sig dock bara till Andra Chansen men detta år känns det som att det kommer att gå mycket bättre!

Låten är bra, underhållningen är i högklass och framträdandet är super duper bra!!!!

Banan har blivit ännu roligare!


Anton Ewald: Begging!



En kopia av Eric Saade och Toji men mycket bättre!

Refrängen och praktiskt taget hela låten sätter sig på hjärnan och man får lust att hoppa upp från soffan och börja dansa till låten!

Danskoreografin är välgjord och numret är genomtänkt från start till slutet!

Kommer Anton att göra lika stor succe som YOHIO, ja det tror jag faktiskt!


OBS: DETTA ÄR VAD VI PÅ JET TROR OCH INGET RIKTIGT RESULTAT!

Av jet - 9 februari 2013 16:32

Vi avslutar med en igen känd skådespelare och artist som gör debut i festivalen nämligen Rikard Wolff som tävlar med sin låt ''En förlorad Sommar'' som är skriven av Tomas Andersson Wij!


Rikard Wolff:



Rikard Wolff föddes den 8 april år 1958 i Farsta!

Rikard studerade vid både Skara skolscen och Teaterhögskolan i Malmö!

Wolff's stora genombrott kom i och med film Änglagård där han spelade en figur kallad Zac!

Rikard kom att vara med i de två uppföljarna Änglagård-Andra sommaren och Änglagård-Tredje gången gilt!

Rikard har även varit röst i de tecknade filmerna ''Vägen till Eldorado'' och ''Alice i Underlandet''!

Rikard har sjungit låtar som b.la ''Pojken på Månen'', ''Min allra första Kärlek och många flera!!!!

I årets Melodifestival tävlar Rikard Wolff med sin låt ''En förlorad Sommar'' som är skriven av Tomas Andersson Wij.

Han startat som nummer 7 i kväll i Andra deltävlingen som hålls i Göteborg!


Här nedan följer ett antal bilder på Rikard!


   (Rikard Wolff på röda mattan premiär!)
 
  (Rikard Wolff är inte bara en duktig skådis utan även en jävligt bra artist och det ska han försöka bevisa ikväll i Melodifestivalen!!!)
 
  (Rikard Wolff is in tha house   )
 
Här nedan får ni höra en gamal låt av Rikard!
 
 
Nu har ni fått bekanta er med alla artisterna i Andra deltävlingen av Melodifestivalen och senare idag inna Melodifestivalen börjar sändas så kommer en utav oss här på Jet att spå vilka som tar sig till respektive Final och Andra Chansen!
 
Adios //Jet   

Av jet - 9 februari 2013 14:23

Nu ska vi titta närmare på tre riktigt välkända ansikten i Mello-sammanhang!

Pernilla Wahlgren, Hanna Hedlund och Jenny Silver bildar supergruppen Swedish House Wives som tävlar med klubbdängan ''On top of the World'' som är skriven av Thomas G:son och Peter Boström som är välkända låskrivare i Melodifestivalen!

Här kommer de!


Swedish House Wives:



Pernilla Wahlgren:


Pernilla Wahlgren föddes den 24 december 1967 i Gustavsberg!

Pernilla är dotter till skådespelerskan Christina Schollin och Hans Wahlgren och syster till skådespelarna och artisterna Niclas Wahlgren och Linus Wahlgren!

Pernilla har sammanlagt 4 barn!

''Den längsta dagen'' var Pernillas genombrott som skådespelerska då hon spelade mot sin mor när Pernilla bara var 4 år!!!!

Hon gick på ''Adolfs Fredriks musikskola'' och samtidigt med på ''Saltsöbadens teater''!

Pernilla spelade Annika i en uppsätning av Pippi Långstrump på teater.

Pernilla är ett nu känt ansikte med flera kända hits b.la ''Piccidadilly Circus'' som hon tävlade med i Melodifestivalen 1985 där hon hamnade på en 4 plats!

Andra kända låtar som Pernilla gjort är ''Svindlande Affärer'', ''Tvillingsjäl'', ''Mardöm'', ''Running for Cover'', ''Talking to an Angel'' och ''Let your spirit fly'' som hon sjung i Melodifestivalen 2003 tillsammans med Jan Johansen!

Pernilla deltog i Melodifestivalen 2010 ännu en gång med låten ''Jag Vill om du Vågar'' där hon först tog sig till Andra Chansen och sen till Finalen!

Pernilla Wahlgren tävlar i årets melodifestivalen tillsammans med Hanna Hedlund och Jenny Silver med låten ''On top of the World'' som är skriven av Peter Boström och Thomas G:son!

Gruppen startar på plats nummer 4 i Andra deltävlingen av Melodifestivalen 2013!


Jenny Silver:


Jenny Silver föddes den 22 Januari 1974 i Helsingborg!

Jenny Silver var först medlem i bandet ''Candela'' som var ett dansband!

Jenny Silver har haft flera framgångar med b.la låtarna ''Something in Your Eyes'' och ''Hemmets Jul''


Hanna Hedlund:


Hanna Hedlund föddes den 24 Januari år 1975 i Hanebo!

Hanna tävlade i Melodifestivalen år 2000 med låten ''Anropar försvunnen'' som slutade på en åttonde plats!!!!

Hon har varit jury i Tv4 programmet ''Talang'' och varit programledare för ''Singing Bee''!

Några kända låtar som Hanna har gjort är ''Det är jag som är Mamman'' och ''Big time Party''!


Här nedan följer ett antal bilder på duon!


  (Swedish House Wives under repetionerna tidigare idag!!!)


  (Swedish House brudarna hade lite svårt med trappan i början men nu verkar det funka!!!)


  (Glada och taggade tjejer   )


Här nedan får ni varsin låt av tjejerna!







Av jet - 9 februari 2013 14:02

Som vi har sagt tidigare så är det många debuttanter i årets festival!

Inte minst det nya stjärnskottet Felicia Olsson som tävlar i Melodifestivalen 2013 ikväll!!!

Felicia tävlar med sin låt ''Make Me Numer 1'' som är skriven av Ingela Pling Forsman, Amir Aly, Henrik Wikström och Maria Haukaas Mittet!

Här har ni henne, Felicia Olsson!




Felicia Olsson:



Felicia Olsson är det nya stjärnskottet i Melodifestivalen och i Sverige!

Felicia Olsson föddes år 1995 i Eskilstuna!

Felicia har under flera år velat fokusera på musiken och nu får hon chansen i och med sin medverkan i årets upplaga av Melodifestivalen!!!!

Låten som hon tävlar med heter ''Make Me Number 1'' och är skriven av Ingela Pling Forsman som är ett känt namn i Mello sammanhang tillsammans med Henrik Wikström, Maria Haukaas Mittet och Amir Aly!

Felicia startat som nummer 2 i andra deltävlingen av Melodifestivalen som sänds om bara några timmar!


Här nedan följer ett antal bilder på Felicia Olsson!


  (Felicia under repetionerna tidigare idag!)


  (Är det bara jag eller låter inte Felicia lite som Adele?   )


  (Plats på scen för Felicia Olsson!!!)


Här nedan följer en video när Felicia sjunger en annan låt!


Av jet - 9 februari 2013 13:00

Folk på Kryssning


Del 2


Födelsedagen


Omar Johnson-Chef-Johan Ulveson

Kevin Rasmusson-Bartender-Johan Pettersson

Rosalita Miorscki-Städerska- Zinat Pirzadeh

Aba Adabi-Städerska- Zinat Pirzadeh

Bengt Ingemarsson-Kock- Allan Svensson

Inga Ingemarsson-Kock- Carina Lidbom

Lotta Ahlgren-Servetris i bar & Restaurang- Katarina Ewerlöf

Ralf Dolk-Underhållare- Christoffer Olofsson

Gunnar-Åke Åkesson-Kapten-Björn Gustafson



Omar: God morgon alla mina korkade arbetare!


Kevin: Vem syftar du på?!


Omar: Vilka tror du?


Kevin: Rosalitas katt!


Rosalita: Du inte säga så till mina katt! Hon bli micket lässen.


Gunnar-Åke: 83!


Omar: Gunnar-Åke, hur gammal är du!?


Gunnar-Åke: Vad synd!



Det är samma morgon och Omar besöker Bengt och Inga i köket.


Omar: Jag ser INGA i personalen här idag!


Inga: Jo, vi står ju här!


Omar: Jag ser Inga, jag ser Inga!


Inga: Men vi står ju här rakt framför ögonen på dig!


Omar: Det kan Inga bevisa!


Inga: Jag kan bevisa det!


Omar: Ja, jag sa ju att INGA kan bevisa det.


Inga: Sluta driva med mitt namn, du vet att jag inte gillar när du gör det.


Omar: Ja, förlåt. Vi vet ju alla att INGA får såras!


Inga: Nu gjorde du det igen!


Omar: Jasså, gjorde jag! Jag skulle bara informera om att det är en speciell dag idag, mycket speciell, så speciell att… ne, nu kom jag av mig, det är tack vare den där irriterande berättarrösten som babblar hela tiden!


Bengt och Inga: Vaddå för speciell dag?!


Omar: För det första: Prata förtusan inte i mun på varandra! För det andra: DET ÄR JU FÖR FASEN MIN FÖDELSEDAG IDAG OCH JAG HAR INTE FÅTT EN ENDA LITEN GRATULATION!


Inga: Och…


Omar: DET KANSKE SKULLE UPPSKATTAS LITE DIN SKATA!


Inga sprang ut från köket gråtandes, gråter alla på den här båten eller?


Bengt: Hörrudu din lilla...


Omar: Vad vill du!!!???


Bengt: Bra sagt du!!!


Omar: Jag vet, jag är bra!


Omar: Men jag vill att du och Inga lagar min favoriträtt.


Bengt: Ska jag laga ensam?


Omar: Nej, med Inga!


Bengt: Men om jag inte ska laga mat med några, blir jag ju ensam!


Omar: NU menar jag Inga, din kärring till fru! Ni ska laga min favoritmat!


Bengt: Vad är det då?


Omar: Sjömanbiff!


Bengt: Vad är det då?


Omar: KAN DU INGENTING OM MAT ELLER?


Gunnar-Åke i högtalaren: Svaret på den frågan är... NEJ!


Nu går Omar mot Färjans underhållare Ralf.


Omar: Hallå på dig Ralf, min bästis!


Ralf: Du har väl ingen bästis?


Omar: Ne, det kanske jag inte har, men jag kunde haft!


Ralf: Det tror jag int.


Omar: Nu är det i alla fall så att det är världens bästa mans födelsedag idag!


Ralf: Fyller kungen år!? Jag må han leva, jag må han leva… sen kommer jag inte ihåg mer.


Omar: Nej, din idiot, det är ju jag som fyller år!!! Och jag vill att du har stand up för mig idag!


Ralf: Jag kommer aldrig att hinna skriva en stund up på en dag!


Omar: Jo idag kommer du det, annars får du sparken.

Ralf: Okej då!


Omar: Ne, men du fattar ju inte, när jag sa sparken menade ju jag mer som en lyckospark!


Ralf: Jag går ändå!


Omar: Nej! Lämna mig inte ensam här! Vi behöver dig, jag behöver dig!


Ralf: Jag ska ju bara gå och käka lunch.


Omar: Så du stannar, du stannar verkligen!?


Omar i högtalaren som Gunnar-Åke brukar använda när han inte har något att göra: Nu går jag och lägger mig i min säng och låtsas sova så kan ni sjunga för mig och bjuda på tårta! Jag vill att detta sker om 30 minuter!


Alla i personalen och några passagerare: Jag må han leva, jag må han leva, jag må han leva uti hundrade år…


Omar: Jaja, ge hit tårtan nollor!


Rosalita: Nolla på den själven!


Nu är det dags för Ralfs Stand-up-show-inkluderad-med-spännande-scener-nu-tror-jag-att-namnet-på-denna-show-blev-lite-för-lång-långt-skulle-det-vara-tror-jag-?-Här ska det väl inte vara något!-Eller?-Vi-fortsätter!


Ralf: Ja, jag heter Ralf som ju många vet!


Aba: Vem deten vara?


Ralf: Ja, jag heter i alla fall Ralf och…


Rosalita kommer dit där alla är samlade nu, men hon hörde den senaste meningen, ni vet?

Den som Ralf sa!


Rosalita: Vem ära Ralf!?


Omar: Kan vi inte försöka att ha lite trevligt nu!?


Ralf: Vet ni varför myror har åtta ben?


Den lilla publiken som tittar på detta usla framträdande, om man ens får kalla det för publik? De säger i alla fall: Nej!!!


Ralf: För att de har sex ben! Varför är det synd om myrstackarna då?


Kevin: Varför?


Ralf: För att…:Det heter myrstackarna!


Omar: Du är ju så dålig på det där så jag vet inte vad! Bengt! Får jag min sjömansbiff snart!


Bengt: Varsågod!


Omar: Vad är det här?


Bengt: Ett recept på sjömanbiff enligt amatörkockarnasomintekanlagamat.se!


Omar: Bengt?, du är helt… jag vet inte vad! Jag smakar väl i alla fall.


Omar tog en tugga.


Bengt: Det är RÅTTA!



Omar Johnson-Chef-Johan Ulveson

Kevin Rasmusson-Bartender-Johan Pettersson

Rosalita Miorscki-Städerska- Zinat Pirzadeh

Aba Adabi-Städerska- Zinat Pirzadeh

Bengt Ingemarsson-Kock- Allan Svensson

Inga Ingemarsson-Kock- Carina Lidbom

Lotta Ahlgren-Servetris i bar & Restaurang- Katarina Ewerlöf

Ralf Dolk-Underhållare- Christoffer Olofsson

Gunnar-Åke Åkesson-Kapten-Björn Gustafson


Omar står i köket och ska laga riktig sjömansbiff, fastän han aldrig har lagat mat förut. Han har ett recept som tur är.


Omar: 1 nypa salt, nypa? De måste mena 1 näve!

Av jet - 9 februari 2013 11:00

Folk på Kryssning


Del 2


Födelsedagen


Omar Johnson-Chef-Johan Ulveson

Kevin Rasmusson-Bartender-Johan Pettersson

Rosalita Miorscki-Städerska- Zinat Pirzadeh

Aba Adabi-Städerska- Zinat Pirzadeh

Bengt Ingemarsson-Kock- Allan Svensson

Inga Ingemarsson-Kock- Carina Lidbom

Lotta Ahlgren-Servetris i bar & Restaurang- Katarina Ewerlöf

Ralf Dolk-Underhållare- Christoffer Olofsson

Gunnar-Åke Åkesson-Kapten-Björn Gustafson



Omar: God morgon alla mina korkade arbetare!


Kevin: Vem syftar du på?!


Omar: Vilka tror du?


Kevin: Rosalitas katt!


Rosalita: Du inte säga så till mina katt! Hon bli micket lässen.


Gunnar-Åke: 83!


Omar: Gunnar-Åke, hur gammal är du!?


Gunnar-Åke: Vad synd!



Det är samma morgon och Omar besöker Bengt och Inga i köket.


Omar: Jag ser INGA i personalen här idag!


Inga: Jo, vi står ju här!


Omar: Jag ser Inga, jag ser Inga!


Inga: Men vi står ju här rakt framför ögonen på dig!


Omar: Det kan Inga bevisa!


Inga: Jag kan bevisa det!


Omar: Ja, jag sa ju att INGA kan bevisa det.


Inga: Sluta driva med mitt namn, du vet att jag inte gillar när du gör det.


Omar: Ja, förlåt. Vi vet ju alla att INGA får såras!


Inga: Nu gjorde du det igen!


Omar: Jasså, gjorde jag! Jag skulle bara informera om att det är en speciell dag idag, mycket speciell, så speciell att… ne, nu kom jag av mig, det är tack vare den där irriterande berättarrösten som babblar hela tiden!


Bengt och Inga: Vaddå för speciell dag?!


Omar: För det första: Prata förtusan inte i mun på varandra! För det andra: DET ÄR JU FÖR FASEN MIN FÖDELSEDAG IDAG OCH JAG HAR INTE FÅTT EN ENDA LITEN GRATULATION!


Inga: Och…


Omar: DET KANSKE SKULLE UPPSKATTAS LITE DIN SKATA!


Inga sprang ut från köket gråtandes, gråter alla på den här båten eller?


Bengt: Hörrudu din lilla...


Omar: Vad vill du!!!???


Bengt: Bra sagt du!!!


Omar: Jag vet, jag är bra!


Omar: Men jag vill att du och Inga lagar min favoriträtt.


Bengt: Ska jag laga ensam?


Omar: Nej, med Inga!


Bengt: Men om jag inte ska laga mat med några, blir jag ju ensam!


Omar: NU menar jag Inga, din kärring till fru! Ni ska laga min favoritmat!


Bengt: Vad är det då?


Omar: Sjömanbiff!


Bengt: Vad är det då?


Omar: KAN DU INGENTING OM MAT ELLER?


Gunnar-Åke i högtalaren: Svaret på den frågan är... NEJ!


Nu går Omar mot Färjans underhållare Ralf.


Omar: Hallå på dig Ralf, min bästis!


Ralf: Du har väl ingen bästis?


Omar: Ne, det kanske jag inte har, men jag kunde haft!


Ralf: Det tror jag int.


Omar: Nu är det i alla fall så att det är världens bästa mans födelsedag idag!


Ralf: Fyller kungen år!? Jag må han leva, jag må han leva… sen kommer jag inte ihåg mer.


Omar: Nej, din idiot, det är ju jag som fyller år!!! Och jag vill att du har stand up för mig idag!


Ralf: Jag kommer aldrig att hinna skriva en stund up på en dag!


Omar: Jo idag kommer du det, annars får du sparken.

Ralf: Okej då!


Omar: Ne, men du fattar ju inte, när jag sa sparken menade ju jag mer som en lyckospark!


Ralf: Jag går ändå!


Omar: Nej! Lämna mig inte ensam här! Vi behöver dig, jag behöver dig!


Ralf: Jag ska ju bara gå och käka lunch.


Omar: Så du stannar, du stannar verkligen!?


Omar i högtalaren som Gunnar-Åke brukar använda när han inte har något att göra: Nu går jag och lägger mig i min säng och låtsas sova så kan ni sjunga för mig och bjuda på tårta! Jag vill att detta sker om 30 minuter!


Alla i personalen och några passagerare: Jag må han leva, jag må han leva, jag må han leva uti hundrade år…


Omar: Jaja, ge hit tårtan nollor!


Rosalita: Nolla på den själven!


Nu är det dags för Ralfs Stand-up-show-inkluderad-med-spännande-scener-nu-tror-jag-att-namnet-på-denna-show-blev-lite-för-lång-långt-skulle-det-vara-tror-jag-?-Här ska det väl inte vara något!-Eller?-Vi-fortsätter!


Ralf: Ja, jag heter Ralf som ju många vet!


Aba: Vem deten vara?


Ralf: Ja, jag heter i alla fall Ralf och…


Rosalita kommer dit där alla är samlade nu, men hon hörde den senaste meningen, ni vet?

Den som Ralf sa!


Rosalita: Vem ära Ralf!?


Omar: Kan vi inte försöka att ha lite trevligt nu!?


Ralf: Vet ni varför myror har åtta ben?


Den lilla publiken som tittar på detta usla framträdande, om man ens får kalla det för publik? De säger i alla fall: Nej!!!


Ralf: För att de har sex ben! Varför är det synd om myrstackarna då?


Kevin: Varför?


Ralf: För att…:Det heter myrstackarna!


Omar: Du är ju så dålig på det där så jag vet inte vad! Bengt! Får jag min sjömansbiff snart!


Bengt: Varsågod!


Omar: Vad är det här?


Bengt: Ett recept på sjömanbiff enligt amatörkockarnasomintekanlagamat.se!


Omar: Bengt?, du är helt… jag vet inte vad! Jag smakar väl i alla fall.


Omar tog en tugga.


Bengt: Det är RÅTTA!



Omar Johnson-Chef-Johan Ulveson

Kevin Rasmusson-Bartender-Johan Pettersson

Rosalita Miorscki-Städerska- Zinat Pirzadeh

Aba Adabi-Städerska- Zinat Pirzadeh

Bengt Ingemarsson-Kock- Allan Svensson

Inga Ingemarsson-Kock- Carina Lidbom

Lotta Ahlgren-Servetris i bar & Restaurang- Katarina Ewerlöf

Ralf Dolk-Underhållare- Christoffer Olofsson

Gunnar-Åke Åkesson-Kapten-Björn Gustafson


Omar står i köket och ska laga riktig sjömansbiff, fastän han aldrig har lagat mat förut. Han har ett recept som tur är.


Omar: 1 nypa salt, nypa? De måste mena 1 näve!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Omröstning

Var har du varit/ska du resa i sommar?
 Turkiet
 Spanien
 Egypten
 Polen
 Frankrike
 Italien
 USA
 Mexiko
 Kanada
 Brasilien
 Tyskland
 Grekland
 Thailand
 Cypern
 Storbritannien
 Portugal
 Australien
 Någonstans i Sverige
 Övriga norden
 Övriga världen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Översättning!

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards