JET

Alla inlägg den 8 februari 2013

Av jet - 8 februari 2013 23:30

Folk på Kryssning


Del 2


Födelsedagen


Omar Johnson-Chef-Johan Ulveson

Kevin Rasmusson-Bartender-Johan Pettersson

Rosalita Miorscki-Städerska- Zinat Pirzadeh

Aba Adabi-Städerska- Zinat Pirzadeh

Bengt Ingemarsson-Kock- Allan Svensson

Inga Ingemarsson-Kock- Carina Lidbom

Lotta Ahlgren-Servetris i bar & Restaurang- Katarina Ewerlöf

Ralf Dolk-Underhållare- Christoffer Olofsson

Gunnar-Åke Åkesson-Kapten-Björn Gustafson



Omar: God morgon alla mina korkade arbetare!


Kevin: Vem syftar du på?!


Omar: Vilka tror du?


Kevin: Rosalitas katt!


Rosalita: Du inte säga så till mina katt! Hon bli micket lässen.


Gunnar-Åke: 83!


Omar: Gunnar-Åke, hur gammal är du!?


Gunnar-Åke: Vad synd!



Det är samma morgon och Omar besöker Bengt och Inga i köket.


Omar: Jag ser INGA i personalen här idag!


Inga: Jo, vi står ju här!


Omar: Jag ser Inga, jag ser Inga!


Inga: Men vi står ju här rakt framför ögonen på dig!


Omar: Det kan Inga bevisa!


Inga: Jag kan bevisa det!


Omar: Ja, jag sa ju att INGA kan bevisa det.


Inga: Sluta driva med mitt namn, du vet att jag inte gillar när du gör det.


Omar: Ja, förlåt. Vi vet ju alla att INGA får såras!


Inga: Nu gjorde du det igen!


Omar: Jasså, gjorde jag! Jag skulle bara informera om att det är en speciell dag idag, mycket speciell, så speciell att… ne, nu kom jag av mig, det är tack vare den där irriterande berättarrösten som babblar hela tiden!


Bengt och Inga: Vaddå för speciell dag?!


Omar: För det första: Prata förtusan inte i mun på varandra! För det andra: DET ÄR JU FÖR FASEN MIN FÖDELSEDAG IDAG OCH JAG HAR INTE FÅTT EN ENDA LITEN GRATULATION!


Inga: Och…


Omar: DET KANSKE SKULLE UPPSKATTAS LITE DIN SKATA!


Inga sprang ut från köket gråtandes, gråter alla på den här båten eller?


Bengt: Hörrudu din lilla...


Omar: Vad vill du!!!???


Bengt: Bra sagt du!!!


Omar: Jag vet, jag är bra!


Omar: Men jag vill att du och Inga lagar min favoriträtt.


Bengt: Ska jag laga ensam?


Omar: Nej, med Inga!


Bengt: Men om jag inte ska laga mat med några, blir jag ju ensam!


Omar: NU menar jag Inga, din kärring till fru! Ni ska laga min favoritmat!


Bengt: Vad är det då?


Omar: Sjömanbiff!


Bengt: Vad är det då?


Omar: KAN DU INGENTING OM MAT ELLER?


Gunnar-Åke i högtalaren: Svaret på den frågan är... NEJ!


Nu går Omar mot Färjans underhållare Ralf.


Omar: Hallå på dig Ralf, min bästis!


Ralf: Du har väl ingen bästis?


Omar: Ne, det kanske jag inte har, men jag kunde haft!


Ralf: Det tror jag int.


Omar: Nu är det i alla fall så att det är världens bästa mans födelsedag idag!


Ralf: Fyller kungen år!? Jag må han leva, jag må han leva… sen kommer jag inte ihåg mer.


Omar: Nej, din idiot, det är ju jag som fyller år!!! Och jag vill att du har stand up för mig idag!


Ralf: Jag kommer aldrig att hinna skriva en stund up på en dag!


Omar: Jo idag kommer du det, annars får du sparken.

Ralf: Okej då!


Omar: Ne, men du fattar ju inte, när jag sa sparken menade ju jag mer som en lyckospark!


Ralf: Jag går ändå!


Omar: Nej! Lämna mig inte ensam här! Vi behöver dig, jag behöver dig!


Ralf: Jag ska ju bara gå och käka lunch.


Omar: Så du stannar, du stannar verkligen!?


Omar i högtalaren som Gunnar-Åke brukar använda när han inte har något att göra: Nu går jag och lägger mig i min säng och låtsas sova så kan ni sjunga för mig och bjuda på tårta! Jag vill att detta sker om 30 minuter!


Alla i personalen och några passagerare: Jag må han leva, jag må han leva, jag må han leva uti hundrade år…


Omar: Jaja, ge hit tårtan nollor!


Rosalita: Nolla på den själven!


Nu är det dags för Ralfs Stand-up-show-inkluderad-med-spännande-scener-nu-tror-jag-att-namnet-på-denna-show-blev-lite-för-lång-långt-skulle-det-vara-tror-jag-?-Här ska det väl inte vara något!-Eller?-Vi-fortsätter!


Ralf: Ja, jag heter Ralf som ju många vet!


Aba: Vem deten vara?


Ralf: Ja, jag heter i alla fall Ralf och…


Rosalita kommer dit där alla är samlade nu, men hon hörde den senaste meningen, ni vet?

Den som Ralf sa!


Rosalita: Vem ära Ralf!?


Omar: Kan vi inte försöka att ha lite trevligt nu!?


Ralf: Vet ni varför myror har åtta ben?


Den lilla publiken som tittar på detta usla framträdande, om man ens får kalla det för publik? De säger i alla fall: Nej!!!


Ralf: För att de har sex ben! Varför är det synd om myrstackarna då?


Kevin: Varför?


Ralf: För att…:Det heter myrstackarna!


Omar: Du är ju så dålig på det där så jag vet inte vad! Bengt! Får jag min sjömansbiff snart!


Bengt: Varsågod!


Omar: Vad är det här?


Bengt: Ett recept på sjömanbiff enligt amatörkockarnasomintekanlagamat.se!


Omar: Bengt?, du är helt… jag vet inte vad! Jag smakar väl i alla fall.


Omar tog en tugga.


Bengt: Det är RÅTTA!



Omar Johnson-Chef-Johan Ulveson

Kevin Rasmusson-Bartender-Johan Pettersson

Rosalita Miorscki-Städerska- Zinat Pirzadeh

Aba Adabi-Städerska- Zinat Pirzadeh

Bengt Ingemarsson-Kock- Allan Svensson

Inga Ingemarsson-Kock- Carina Lidbom

Lotta Ahlgren-Servetris i bar & Restaurang- Katarina Ewerlöf

Ralf Dolk-Underhållare- Christoffer Olofsson

Gunnar-Åke Åkesson-Kapten-Björn Gustafson


Omar står i köket och ska laga riktig sjömansbiff, fastän han aldrig har lagat mat förut. Han har ett recept som tur är.


Omar: 1 nypa salt, nypa? De måste mena 1 näve!

Av jet - 8 februari 2013 23:00

2013-02-01* Vegetariska dagen
2013-02-02* Internationella våtmarksdagen
2013-02-02* Groundhog Day
2013-02-02 Löpningens dag

Runt om i Sverige arrangeras sedan 2010 Löpningens dag den första lördagen i februari, detta är för att uppmärksamma den enkla träningsform som löpning är. Om du vill fira Löpningens dag så är det enda du behöver göra att ta på dig träningsskorna och en reflexväst(det är mörkt i januari och du behöver vara rädd om dig) och ta dig ut på en runda. Vill du göra det lite roligare så kan du söka upp de olika arrangemangen som sker runt om i landet och där springa med andra löpare.
2013-02-03 Andningens dag
2013-02-04* Internationella cancerdagen
2013-02-04* Vargens dag
2013-02-05* Runebergsdagen
2013-02-05 Safer internet day

Safer Internet day firas på varierande datum i februari varje år. Dagen är instiftad för att öka kunskapen och informera om barns och ungas närvaro på internet, men även för att visa på och utbilda inom säkerhet på internet. Safer Internet day firades för första gången år 2004, 2008 deltog över 120 företag i 56 länder aktivt i firandet.

Medierådet arrangerar varje år dagen till ära med seminarier, aktiviteter och film för att informera ungdomar och vuxna om för året aktuellt tema. Många företag finns på plats för att visa vad de gör för att öka säkerheten för deras användare.

2013-02-05* Nutelladagen
2013-02-06* Samernas nationaldag
2013-02-06* Internationella dagen för nolltolerans mot kvinnlig könsstympning
2013-02-06 Jobba hemma-dagen
2013-02-06* Semikolonets dag
2013-02-07* Tankens Dag
2013-02-08* Clean Out Your Computer
2013-02-10 Fastlagssöndagen
2013-02-11* Världsdagen för de sjuka
2013-02-11* Internationella 112 dagen
2013-02-12 Fettisdagen

Fettisdagen, även kallad semmeldagen, fastlagstisdagen och fettisdag är en av våra mest firade temadagar. Fettisdagen firas tisdagen efter fastlagssöndagen som är den dag som inleder fastlagen. Fastlagen är en kristen högtid som benämns de 3 dagarna som föregår fastan som pågår 40 dagar fram till påsk. Fettisdagen blir då i sin tur den efter fastlagssöndagen och blåmåndagen den sista dagen innan fastan som inleds på askondagen.

Idag firas dagen i nästan varje svenskt hem och i de flesta länderna i världen, där dagen har namn som Mardi Gras, Shrove Tuesday, Faschingsdienstag och Fastlagstisdag.

Det moderna syftet med dagen går ut på att äta semlor, även kallade fettisdagsbullar eller fastlagsbullar. Detta för att man skall äta upp sig och unna sig inför fastan. Många uttalar dagen som fet-tisdagen eller fett-tisdagen, dock finns ingen säker källa på vilket uttal som är “korrekt”.

2013-02-12* Darwins födelsedag

Charles Darwin föddes den 12 februari 1809, han är känd som upptäckaren av evolutionsteorin och kallas därmed evolutionsteorins fader, han skulle år 2009 fyllt 200 år.

Genom evolutionsteorin bevisade Darwin att samtliga arter med liv kommer från ett och samma ursprung. Men med hjälp av evolutionen så har alla arter utvecklats på olika sätt från generation till generation men med samma biologiska ursprung. Denna evolutionsprocess kallas även för naturligt urval och är idag en av de mest omfattande vetenskapliga teorierna.

År 1858 publicerade Darwin tillsammans med Alfred Russel Wallace, som är naturhistoriker, en artikel där de tog upp just begreppet naturligt urval.

2013-02-12 Internationella pannkaksdagen

Pannkaksdagen och fettisdagen firas samma dag. Pannkaksdagen kommer från början ifrån England, där man istället för semlor äter just pannkakor. Av denna anledning har de infört Internationella pannkaksdagen på samma dag som fettisdagen infaller.

I England arrangeras under dagen många olika pannkakslopp dagen till ära. Det går ut på att man med en stekpanna i handen innehållande en pannkaka skall springa ett lopp där man som deltagare under loppets gång skall vända pannkakan i luften vid minst tre tillfällen.


Pannkaksdagen infaller dessa datum: 5 februari 2008 24 februari 2009 16 februari 2010 8 mars 2011 21 februari 2012 12 februari 2013


Recept:

1 del vetemjöl

2 delar mjölk  

1 ägg per dl vetemjöl

lite salt

Vispa ihop i ingredienserna en bunke, stek sedan i smör i stekpannan.

2013-02-12* Djurförsökens dag
2013-02-13 Askonsdagen
2013-02-13* Tandborstbytardagen
2013-02-14* Alla hjärtans dag

Alla hjärtans dag är en av de mest uppmärksammade temadagarna i Sverige. Dagen har firats i romantikens och kärlekens tecken varje år sedan medeltiden och infaller den 14 februari. Varför firar vi då alla hjärtans dag? På den tiden så skulle pojkar och flickor fundera på vem som vem som skulle bli deras ”Valentin” under minst ett år framöver. Därifrån kommer även namnet Valetines day som det ursprungliga namnet är.

Firandet av alla hjärtans dag i Sverige började först under 1960-talet men firandet blev stort under årtalen kring 1990 då temadagen fick sin plats i kalendern och genom stor uppmärksamhet i skolan. Nu firas alla hjärtans dag av de flesta paren och uppmärksammas av de flesta butikerna som gärna vill ta del av uppmärksamheten dagen har fått.

Fakta:

Dagen har fått sitt namn efter helgonet Sankt Valentin, andra namn för alla hjärtans dag är Valentindagen och Sankt Valentins dag.

2013-02-18* Fotens dag
2013-02-20* Världsdagen för social rättvisa
2013-02-21* Internationella dagen för modersmål
2013-02-22* Internationella brottsofferdagen
2013-02-22* Alla scouters dag
2013-02-24* Sverigefinländarnas dag
2013-02-25* Grapefruktens dag
2013-02-27* Internationella isbjörnsdagen
2013-02-28* Myggholkens dag
2013-02-28* Internationella musarmsdagen

Av jet - 8 februari 2013 22:30

Nu har ni fått lära känna Louise Hoffsten och Anton Ewald och nästa på tur är kungen av Seanfrika nämligen Sean Banan!!!   

Den roligaste bananen är tillbaka i sveriges bästa musikfestival med en låt skriven av Sean Banan själv tillsammans med Ola Lindholm, Hans Blomberg och Joakim Larsson!

Och låten heter ''Copacabanana''!!!!!!


Sean Banan:



Sean Banan eller egentligen Sina Samadi föddes den 7 april 1985 i Göteborg med rötter ifrån Iran men bor numera i Stockholm!

Sean Banan är nu ett välkänt ansikte bland många personer inte minst bland barn.

Genom sin medverkan i Melodifestivalen 2012 med sin låt ''Sean den förste banan'' lyckades Sean ta sig upp på första plats på många listor runt Sverige!

Låten som han tävlade med i festivalen 2012 tog sig till Andra chansen men blev utslagen av Thorsten Flinck!

Sean Banan är inte bara en duktig artist utan även en flitig dansare som han även varit lärare i!

Sean Banan är känd för att alltid vara skämtsam i sina låtar och framträdanden.

Sean Banan har medverkat i ett flertal tv-program inte minst Tv4 programmet ''Cirkus Möller'' där han hade en egen programpunkt!!!!

Hans stora genombrott kom i tv3 programmet ''Floor Filler'' som nu mera är nedlagd!

Sean Banan har även fått gjort en film som heter Sean Banan inuti Seanfrika där han reser till Afrika tillsammans med välkända ansikten som Kikki Danielsson och Johannes Brost!

Serien fick genast kritik och har till och med sagts varit den sämsta svenska film som gjorts!

Sean Banan's första egna låt var ''Bjuder på Banan'' som skrevs år 2009!

Sean Banan kommer att tävla i Melodifestivalen 2013 i andra deltävlingen i Göteborg där han även växte upp!

Han tävlar med låten ''Copacabanana'' som är skriven av b.la Ola Lindholm och Sean Banan själv!!!!

Sean startat som nummer 8, alltså sist ut på Lördag!

Sean Banan's låt kostar en hel del och har ett betydligt fler antal inblandade i bidraget en det egentligen får vara!


Bilder på Sean Banan!


  (Sean Banan diggar!)


  (Sean Banan under förra årets Melodifestivalen!!!!)


  (Sean Banan under repetionerna till årets Melodifestivalen...eller ängeln Sean Banan   )


  (Sean Banan visar sin Rooooompaaaa)


Här får ni höra Sean's jullåt!



Imorgon får ni träffa de sista artisterna i Andra deltävlingen av Melodifestivalen 2013!!!!!!!!!!!


Missa inte vår egna serie Folk på Kryssning där den här personen är en utav huvudkaraktärerna.....  


 


Har'e Gutt //Jet

Av jet - 8 februari 2013 22:00


Folk på Kryssning


Del 2


Födelsedagen


Omar Johnson-Chef-Johan Ulveson

Kevin Rasmusson-Bartender-Johan Pettersson

Rosalita Miorscki-Städerska- Zinat Pirzadeh

Aba Adabi-Städerska- Zinat Pirzadeh

Bengt Ingemarsson-Kock- Allan Svensson

Inga Ingemarsson-Kock- Carina Lidbom

Lotta Ahlgren-Servetris i bar & Restaurang- Katarina Ewerlöf

Ralf Dolk-Underhållare- Christoffer Olofsson

Gunnar-Åke Åkesson-Kapten-Björn Gustafson



Omar: God morgon alla mina korkade arbetare!


Kevin: Vem syftar du på?!


Omar: Vilka tror du?


Kevin: Rosalitas katt!


Rosalita: Du inte säga så till mina katt! Hon bli micket lässen.


Gunnar-Åke: 83!


Omar: Gunnar-Åke, hur gammal är du!?


Gunnar-Åke: Vad synd!



Det är samma morgon och Omar besöker Bengt och Inga i köket.


Omar: Jag ser INGA i personalen här idag!


Inga: Jo, vi står ju här!


Omar: Jag ser Inga, jag ser Inga!


Inga: Men vi står ju här rakt framför ögonen på dig!


 Omar: Det kan Inga bevisa!


Inga: Jag kan bevisa det!


Omar: Ja, jag sa ju att INGA kan bevisa det.


Inga: Sluta driva med mitt namn, du vet att jag inte gillar när du gör det.


Omar: Ja, förlåt. Vi vet ju alla att INGA får såras!


Inga: Nu gjorde du det igen!


Omar: Jasså, gjorde jag! Jag skulle bara informera om att det är en speciell dag idag, mycket speciell, så speciell att… ne, nu kom jag av mig, det är tack vare den där irriterande berättarrösten som babblar hela tiden!


Bengt och Inga: Vaddå för speciell dag?!


Omar: För det första: Prata förtusan inte i mun på varandra! För det andra: DET ÄR JU FÖR FASEN MIN FÖDELSEDAG IDAG OCH JAG HAR INTE FÅTT EN ENDA LITEN GRATULATION!


Inga: Och…


Omar: DET KANSKE SKULLE UPPSKATTAS LITE DIN SKATA!


Inga sprang ut från köket gråtandes, gråter alla på den här båten eller?


Bengt: Hörrudu din lilla...


Omar: Vad vill du!!!???


Bengt: Bra sagt du!!!


Omar: Jag vet, jag är bra!


Omar: Men jag vill att du och Inga lagar min favoriträtt.


Bengt: Ska jag laga ensam?


Omar: Nej, med Inga!


Bengt: Men om jag inte ska laga mat med några, blir jag ju ensam!


Omar: NU menar jag Inga, din kärring till fru! Ni ska laga min favoritmat!


Bengt: Vad är det då?


Omar: Sjömanbiff!


Bengt: Vad är det då?


Omar: KAN DU INGENTING OM MAT ELLER?


Gunnar-Åke i högtalaren: Svaret på den frågan är... NEJ!


Nu går Omar mot Färjans underhållare Ralf.


Omar: Hallå på dig Ralf, min bästis!


Ralf: Du har väl ingen bästis?


Omar: Ne, det kanske jag inte har, men jag kunde haft!


Ralf: Det tror jag int.


Omar: Nu är det i alla fall så att det är världens bästa mans födelsedag idag!


Ralf: Fyller kungen år!? Jag må han leva, jag må han leva… sen kommer jag inte ihåg mer.


Omar: Nej, din idiot, det är ju jag som fyller år!!! Och jag vill att du har stand up för mig idag!


Ralf: Jag kommer aldrig att hinna skriva en stund up på en dag!


Omar: Jo idag kommer du det, annars får du sparken.

Ralf: Okej då!


Omar: Ne, men du fattar ju inte, när jag sa sparken menade ju jag mer som en lyckospark!


Ralf: Jag går ändå!


Omar: Nej! Lämna mig inte ensam här! Vi behöver dig, jag behöver dig!


 Ralf: Jag ska ju bara gå och käka lunch.


Omar: Så du stannar, du stannar verkligen!?


Omar i högtalaren som Gunnar-Åke brukar använda när han inte har något att göra: Nu går jag och lägger mig i min säng och låtsas sova så kan ni sjunga för mig och bjuda på tårta! Jag vill att detta sker om 30 minuter!


Alla i personalen och några passagerare: Jag må han leva, jag må han leva, jag må han leva uti hundrade år…


Omar: Jaja, ge hit tårtan nollor!


Rosalita: Nolla på den själven!


Nu är det dags för Ralfs Stand-up-show-inkluderad-med-spännande-scener-nu-tror-jag-att-namnet-på-denna-show-blev-lite-för-lång-långt-skulle-det-vara-tror-jag-?-Här ska det väl inte vara något!-Eller?-Vi-fortsätter!


Ralf: Ja, jag heter Ralf som ju många vet!


Aba: Vem deten vara?


Ralf: Ja, jag heter i alla fall Ralf och…


Rosalita kommer dit där alla är samlade nu, men hon hörde den senaste meningen, ni vet?

Den som Ralf sa!


Rosalita: Vem ära Ralf!?


Omar: Kan vi inte försöka att ha lite trevligt nu!?


Ralf: Vet ni varför myror har åtta ben?


Den lilla publiken som tittar på detta usla framträdande, om man ens får kalla det för publik? De säger i alla fall: Nej!!!


Ralf: För att de har sex ben! Varför är det synd om myrstackarna då?


Kevin: Varför?


Ralf: För att…:Det heter myrstackarna!


Omar: Du är ju så dålig på det där så jag vet inte vad! Bengt! Får jag min sjömansbiff snart!


Bengt: Varsågod!


Omar: Vad är det här?


Bengt: Ett recept på sjömanbiff enligt amatörkockarnasomintekanlagamat.se!


Omar: Bengt?, du är helt… jag vet inte vad! Jag smakar väl i alla fall.


Omar tog en tugga.


Bengt: Det är RÅTTA!



Omar Johnson-Chef-Johan Ulveson

Kevin Rasmusson-Bartender-Johan Pettersson

Rosalita Miorscki-Städerska- Zinat Pirzadeh

Aba Adabi-Städerska- Zinat Pirzadeh

Bengt Ingemarsson-Kock- Allan Svensson

Inga Ingemarsson-Kock- Carina Lidbom

Lotta Ahlgren-Servetris i bar & Restaurang- Katarina Ewerlöf

Ralf Dolk-Underhållare- Christoffer Olofsson

Gunnar-Åke Åkesson-Kapten-Björn Gustafson


Omar står i köket och ska laga riktig sjömansbiff, fastän han aldrig har lagat mat förut. Han har ett recept som tur är.


Omar: 1 nypa salt, nypa? De måste mena 1 näve!


Av jet - 8 februari 2013 19:00

Nu ska ni få träffa Louise Hoffsten som tävlar i andra deltävlingen av Melodifestivalen 2013 med sin låt ''Only The Dead Fish Follow The Stream''...Oj det var en lång låttitel   Hennes låt är skriven av Louise Hoffsten själv tillsammans med Sandra Bjurman och Stefan Örn!

Louise Hoffsten är redan en mycket känd och begåvad artist men för er som inte vet vem hon är så ger vi er lite grundläggande fakta om Louise!


Louise Hoffsten:



Louise Hoffsten föddes den 6 September år 1965 i Linköping!

Louise Hoffsten fick redan i de unga åren kontakt med musiken då hennes far, Gunnar Hoffsten var orkestledare!

Louise Hoffstens far var också orsaken till att hon började att sjunga!

Innan Louise hade bestämt sig för att bli sångerska (och en framgånsrik sådan) så ville hon faktiskt bli skådespelerska som var hennes dröm under en period!

Hon spelade i tonåren trummor och var medlem i bandet ''Mer Kött'' där hon också spelade trummor!

Louise Hoffsten har uttryckt att hon försökt sjunga i alla band i hela Linköping.

Louise Hoffsten har många inspirations artister b.la Monica Zetterlund som Louise ser som en sångängel!

Hon har också lyssnat till b.la John Lee Hocker, Jimi Hendrix och Janis Joplin!

Hennes första soloskiva var ''Genom eld och vatten''.

Louise Hoffsten sjunger på både svenska och på engelska och några av hennes mest kändaste hits är b.la ''Let the best man win'', ''Never gonna be your lady och många flera!!!!

Nu vill Louise Hoffsten göra comeback och hon gör det i hela sveriges favorit musiktävling nämligen....Melodifestivalen!!!!!

Hennes låt ''Only the dead fish folow the stream'' är skriven av henne själv tillsammans med Stefan Örn och Sandra Bjurman!

Låten startar som nummer 6 i andra  deltävlingen av Melodifestivalen 2013!!!


Här nedan följer ett antal bilder på Louise Hoffsten!!!


  (Louise Hoffsten chillar i soffan!!!   )


   (Louise Sjunger Live!!)


  (Nakenfisarna Louise Hoffsten tillsammans med hennes nuvarande man Dan Bratt som är skådespelare!!!)


  (Louise Hoffsten lider av en muskelsjukdom)


  (Louise tävlar i årets uåålaga av Melodifestivalen!!!!!)


Här nedan får ni höra en utav Louise Hoffstens gamla klassiker nämligen ''Let the best man win''!

Enjoy   




Av jet - 8 februari 2013 18:09

Som några kanske har märk så är vår egna serie Folk på Kryssning lite försenad av flera orsaker...eller vi väljer att skylla på växthuseffekten istället   

Serien kommer antagligen att ploppa upp på Jet under kvällen och vi ber om ursäkt för detta (Hoppas vi inte förstörde eran Fredag   )


PS: Glöm inte heller att hålla utkik efter flera artister i andra deltävlingen av Melodifestivalen 2013!!!!!

Där lär vi känna dom bättre!


Ha en bra Fredag //Jet

Av jet - 8 februari 2013 17:28

Likt förra veckan så gjorde vi också Lär känna med artisterna som skulle tävla i första deltävlingen av Melodifestivalen och nu ska vi göra det med de artister som tävlar i andra deltävlingen av Melodifestivalen!

Vi börjar med att kolla på Anton Ewald som tävlar med sin poplåt ''Begging''   


Anton Ewald:


 


Anton Ewald föddes den 7 augusti 1993 i Stockholm!

Anton Ewald sysslar med många saker b.la så är han utöver att sjunga en duktig koreograf och flitig dansare!

Anton har tidigare sätts ett flertal gånger i Melodifestivalen sammanhang.

Han dansade med Velvet som tävlade i år 2009:s Melodifestivalen och dansade även bakom Danny Saucedo under Melodifestivalen 2012!

Anton koreograferade även Andreas Lundtstedt dansnummer år 2012!

I år deltar Anton Ewald som sångare med sitt bidrag ''Begging som är skriven av schlagerveteranen Fredrik Kempe!

Anton startar som nummer 1 i andra deltävlingen av Melodifestivalen 2013!


Här nedan följer ett antal bilder på Anton Ewald!


  (Anton Ewald under repetionerna till festivalen!)


  (Anton Ewald i en skivstudio!)


  (Anton Ewald och konkurrenten Sean Banan i år!)


Här nedan får ni höra låten ''All of the Lights'' som Anton gjort cover på!



Snart kommer flera artister att visas här på Jet som tävlar i Andra deltävlingen av Melodifestivalen!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Omröstning

Var har du varit/ska du resa i sommar?
 Turkiet
 Spanien
 Egypten
 Polen
 Frankrike
 Italien
 USA
 Mexiko
 Kanada
 Brasilien
 Tyskland
 Grekland
 Thailand
 Cypern
 Storbritannien
 Portugal
 Australien
 Någonstans i Sverige
 Övriga norden
 Övriga världen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Översättning!

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards