JET

Alla inlägg den 20 april 2012

Av jet - 20 april 2012 18:00

från HATAD till ÄLSKAD


När hon ser mannen blir hon förskräkt och är på väg att springa där ifrån.

När hon tar första steget säger mannen:

-STOP! Försöker du lämna mig? Lämna mig nu skjuter jag dig.

Ebba blir stel och slutar andas.

-Du ska vara min gissla, men inte nu... man vill ju spara det bästa till sist.


16:26 i fikarummet

-Var tog hon vägen Robert?

-Hur ska jag veta det?

-Ja, du vet ju allt, heh NOT.

-Kan vi sluta tack! Det räcker vi skämtar tillräckligt på kontoret!

-Du ska inte ta ton!, säger Steve argt.

-Jag pratar hur högt jag vill, svarar Robert och slår näven i bordet så det skakar så mycket att Steve's vita kaffekopp med rykande kaffe faller i hans knä...


Sjukhuset 17:14

-Det var ju nödvändigt Robert!

-Förlåt det var värkligen inte med mening.

-Struntprat!

-Nej, jag lovar!

-Får jag mindre ont? Ne precis, så sluta!

-Jag tycker att du är orättvis!

En läkare kommer nu in i rummet.

-Hej jag heter Sofia Gabrielsson, säger hon och tar tag i Robert´s hand.

-Hej, svarar han med en svag röst.

-Jag hörde ljud och skulle bara kolla vad det var.

Nu går Sofia ut ur rummet då Steve sakta vrider huvudet mot Robert.

-En riktig liten läckerbit Robert, nåt för dig.

Robert går där ifrån och  åker mot cellarna och går mot nummer 27.


17:46 i cellkoridoren

När han går i koridoren ser han en öppen celldörr. Han springer fram och ser en kraftig person.

-Ebba! spring!

Hon börjar springa då hon får en kula i magen...


Fortsättning följer...


Skådespelare:


  Sofia Gabrielsson-Cecilia Forss



Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Omröstning

Var har du varit/ska du resa i sommar?
 Turkiet
 Spanien
 Egypten
 Polen
 Frankrike
 Italien
 USA
 Mexiko
 Kanada
 Brasilien
 Tyskland
 Grekland
 Thailand
 Cypern
 Storbritannien
 Portugal
 Australien
 Någonstans i Sverige
 Övriga norden
 Övriga världen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Översättning!

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards